Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Lundqvist - 28 juli 2009 20:18

Idag har det så äntligen varit projektavslut här på Sofielund. Det kändes skönt att vara klar och jag tycker att det har tagit lite väl lång tid för detta projekt och jag ber om ursäkt för det. Nu ska jag inte tjata mer om detta projekt utan snabbt gå över till nästa projekt. Jag lovar er att inte trötta ut er med en massa onödiga bilder utan visa bilder när jag har något att visa.


Jag hade ett riktigt race idag med källaren. Körde hårt som tusan när alla tjejer var iväg på en shoppingtur till Älmsta med omnejd. Det ösregnade riktigt ordentligt när jag körde som hårdast men det stoppar ju inte en viking.


För övrigt har det varit en skön dag. Känner verkligen att jag har kommit in i ett bra semestertempo nu. Det är ju halvtid nu kan man säga. 3 veckor kvar. Tror jag kommer ha en riktig jobbångest när väl den dagen kommer.


I morgon har ju SMHI lovat vackert väder. Det kan bli en tripp tll Bergshammra i morgon för att hämta en pryl till brunnen. Vi får se vad min polare Janne meddelar.

Efter detta blir det garanterat en tur med båten till Barnens ö.


Nedan kommer diverse bilder från dagens övningar.


Projektavslut. Firades med skumpa och är nöjd.


Dagens lunch: Fiskbullar i hummersås med egen färskpotatis.

För min del är svaret på denna inbjudan: TACK men NEEEEEEJ TACK

Tog ett par mackor i stället


Eva gjorde återigen en tripp till skogen och kom hem med c:a 3 liter kantareller. Helt otroligt vad det växer upp snabbt.





Här nedan kommer 3 bilder från projekt nummer 2. Det blev en häftig start i ösregn och jag känner att detta projekt kommer att flyta på bra.

Det som kan vara lite trixigt är väl dörren där det måste gjutas en del plus det jag eventuellt ska göra med golvet.

Ni som är mina trogna läsare får gärna komma med tips och råd på hur man ska få en torr och fin jordkällare och inte 1 dm vatten varje gång det regnar.

Bild #1

Bild #2

Bidl #3


Idag var det tacos till middag och alla åt så det stod härliga till. Dagens bild är i varje fall på Ines. Hon gillade sin tacotallrik men godast var nog ändå Creme Fraichen.


Ja nu var det kväll och vi sitter och njuter av ett glas rött eller öl. Det är en riktigt skön kväll.


Vi hörs väl i morgon eller hur?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards