Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Lundqvist - 7 juli 2009 19:02

Sen eftermiddag så kom solen och lös så fint på lekstugan men efter ett litet tag blev det kallt i luften och jag var tvungen att sätta på mig något lite varmare. Tog även med mig  en kopp chocklad ut.


Som jag skrev tidigare så blev det inte så mycket uteaktiviteter idag. Var dock iväg en sväng till Älmsta för att handla lite frulle. När jag sen åkte hem så badade golfranchen i sol så varför inte slå ett par hinkar. Så blev det och det gick riktigt bra. Ser fram emot en runda med Eva och kanske Daniel snart.


Just ja: När solen kom fram så kom även Snoddas fram. Han mådde bra men stack iväg som ett spjut över gräsmattan när han såg mig.


Hoppas det är bättre väder i morgon så jag kan rapportera något trevligt härifrån.

Av Lundqvist - 7 juli 2009 11:24

Här kommer en aktuell rapport från ett regnigt men härligt Väddö.


Vaknade som vanligt kl. 5:30 i morse. Kroppen har ännu inte fattat att det är semester men det ska den snart bli varse.

Klockan 7:00 var jag ute i trädgården och slet med att flytta allt björkris till därför avsedd plats. (Längst ner på ängen, Puh)

Började sen rensa bland lite skit och slängde på släpkärran så den blev proppfull. Sen iväg till tippen, trodde jag. Det visade sig att höger bakhjul på släpet hade låst sig men efter en halvtimmes körande fram och tilbaka så small det till och det började rulla även fast det gnislade riktigt ordentligt.


Väl framme vid tippen så kan jag säga att jag blev riktigt uttittad. Det var en ordentlig rökutveckling från höger bakhjul. Trodde det var läge att ta till brandsläckaren. Bromsarna hade legat på hela vägen.

Det tog mig 1 tim på tippen för att få bromsarna att svalna. Efter den timmen var hjulet fast igen. Det spelade ingen roll hur mycket jag körde fram och tillbaka. Det slutade med att jag gick och hämtade 3 personer som jobbade på tippen som fick ställa sig på flaket och då lossade hjulet.

På vägen hem så vågade jag inte stanna en gång för jag trodde att det skulle låsa sig igen. Fick en chock när jag upptäckte att det var broöppning.  Svängde runt snabbt och åkte andra vägen hem.


Så nu står släpet här hemma och svalkar av sig. Det blev inget Tomta såg idag. Tror jag väntar tills i morgon. Det regnar ju i varje fall.


Så idag blir det lite innejobb och även lite vanligt IBS jobb. Kanske blir jag klar med hela IBS jobbet så jag kan börja min semester i morgon.


Ha de bra



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards