Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Lundqvist - 9 juli 2009 18:47

Ja vad kan man säga efter en riktigt blöt dag. Kan ju inte påstå att denna dag var den största händelsen i mitt liv. Jag kan ju dock säga att jag gjorde ett bra försök att det inte bara skulle bli en dag att glömma. Fan vet om jag lyckades.

Det är ju faktiskt rätt kul att dokumentera sin dag så här. Går omkring med kameran i fickan hela tiden och ibland kan jag få lite konstiga tankar i huvudet. Typ, det här våre kul att fota men jag bangar ut.

Nu ska ni inte missuppfatta denna tanke och tro något utan det är mer att jag går in på ICA för att handla och funderar på om man kan bli fotad av killen som står i köttdisken samtidigt som man håller upp 1 kg köttfärs som han precis har malt åt mig eller tillsammans med hon som står i kiosken tillsammans med 1 dosa snus som hon precis har givit mig. Hade varit kul. Vi får se vad som kommer en vacker dag.


Frågan är ju om ni tycker det är lika roligt att se hur mina dagar har varit.

Jag hoppas så och jag har några bra tankar i huvudet inför nästa vecka när vi ska vara med med Emma och Ines.


Ok dagen idag får ju bli samma upplägg som igår med referens till varje kort. Jag är otroligt irriterad att jag inte kan skriva under varje kort men men.


Vill börja med att tala om att det är otroligt varma att städa med den "outfiten" jag visade på bild. Jag förstår inte hur Eva kan vara klädd så varje gång hon städar.


Bild 1: Städade som sagt både här och där. Jag la ner lite speciellt med tid på skafferiet. Jag är inte helt säker på att det kommer att gå igenom besiktningen men jag har gjort ett bra försök. Kan bara säga att jag var bra slut efter den övning. Det är trångt där inne.


Bild 2:  Gick sen över på att lägga lite svart på vedspisen plus att jag målade det vita. Det blev riktigt fin.


Bild 3: Som tur var så var inte Eva på plats för då hade det låtit så här:

"MÅSTE DU MÅLA NÄR DU HAR DIN BÄSTA BYXOR PÅ"

I regel brukar jag svara: " Det här är ju mina jobbar byxor"

Tyvärr funkar inte den kommentaren denna gång.

Nu får man sig en dagsedel när Eva kommer ut i morgon.


Bild 4: Så här mycket regnade det i natt. Jag tror att det motsvarar 80mm.


Bild 5: Lite uppehåll i allt regnade och tänkte att nu kan det vara dax att sätta upp insyningsskyddet till torpets dass nr 2. Tycker det blev riktigt fint. Tror att Johan o. Susanne tycker det är bra också. Kan inte vara roligt att sitta där man sitter och inte veta om någon ska gå förbi och slänga ett getöga in genom fönster. Vad tycks?


DAGENS UTFLYKT


Bild 6: Åkte ner en sväng för att kolla till båten och den låg där och såg bra ut och längtade efter att åka ut en sväng.


Bild 7 och 8: Började kurra i magen och vad kunde nu smaka godare än en otrolgit saftig burgare med pommes och en härlig vanijglass med saltlakrits strössel. MUMS. MA de ni.


Bild 9,10,11: Kände lite dåligt samvete efter burgaren (NOT) och ville träna lite. Så jag tog vägen förbi golfklubben för att slå några bollar. Ville gärna föreviga min swing och det tog lite tid. Sätta upp kameran, trycka på självutlösaren, springa tillbaka och swinga. Mmmm kameran ramlade ner 2 gånger som ni kan se innan det blev en bild. Bra? Nej dålig swing men det gick riktigt bra att slå. Så nu längar jag efter att få gå ut och spela.


Ja ni alla som läser, det var min dag och i morgon kommer solen och då menar jag Eva så klart.

Ha en bra kväll så hörs vi

Av Lundqvist - 9 juli 2009 07:50

Ojoj vad det har regnat inatt och det ser ut att fortsätta under dagen men det finns alltid att göra.

Idag ska jag nog städa lite så det inte blir bannor i morgon när Eva kommer ut. Så det är bara att kavla upp ärmarna och köra igång.


Jag återkommer nog ikväll om det har hänt något annars hörs vi i morgon.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards