Direktlänk till inlägg 9 april 2012

I'm back

Av Lundqvist - 9 april 2012 15:59

Jag förstår att längtan varit stor och att ni varit inne på bloggen var eviga dag för att se om han ändrats sig.

Jag kan ju inte motstå tillfället att blogga en helg som denna.

Påsk tillsammans med min härliga familj och att alla är samlade på en och sammma gång och på ett och samma ställe. Det sker, men i ärlighetens namn inte så ofta som man kanske kan tro när vi bor så nära varandra.


Nu till påsk kom alla ut till landet för att fira Påsk. Kan väl inte påstå att vädret var lika bra som förra påsken men en får inte klaga. Solen sken men det var kallt i vinden.

Vi har i varje fall haft det riktigt bra. Massor av:

- skratt

- god mat

- godis

- gott att dricka

- god sömn

Kan ju inte bli bättre


Helgen startade med att Eva tog med sig Emma och Ines redan på onsdag kväll. Så torsdagen fick dom för sig själva medans jag jobbade dagen lång. Dom fixade och donade hela dagen så när jag kom hem så var allt piffat och klart och det var bara att sätta sig vid dukat bord. Anna och David hade kommit ut på eftermiddagen.

Anna hade dragit på sig en riktigt jobbig förkylning och var till och från riktigt kass.

Alla heder till dig Anna som höll humöret på topp och höll ut hela helgen. Själv hade jag legat nerbäddad hela helgen.

 

På fredagen till lunch så kom resten av familjen och vi tände grillen för att njuta av goda grillade korvar.

Med alla tillbehör så blev det lite kladd och så men va fan, det är smällar man får ta när det är så gott.

       


Efter lunchen var det dags för lite lek. Kändes ibland som det var att släppa ut barnen på grönbete eller när man släpper ut korna på våren. En härlig syn.

     


Eva och jag hade preparerat en snitslad bana i skogen till barnen. Det tyckte dom var rikigt kul. Många upptäckter under vägen.

         


Till slut så kom dom fram till målet

   


Vi vuxna fick lite varmt i magen istället för "godis"

 


Dagen avslutades med bastubad och en helt fantastisk middag och en del spel.

Middagen bestod av grillad oxfilé, potastisstubbar med västerbottenost och en rödvinsås som var grym.

Avslutades med en annanspaj som var super.


Jag kan rekommendera spel appen: RUMBLE


   


Påskafton bjöd på en kall morgon men sol.

Påskharen hade som traditionen bjuder kommit med posten och i brevlådan låg 5 skattkartor. Barnen fullständigt rusar till brevlådan. Det är inga problem att ta en promenad för dom små vid ett tillfälle som detta. Spänningen är ungefär som när jultomten kommer på besök. Dom hade redan listat ut var påskharen har gömt paketen innan dom kom hem.

         

 


Till lunch avnjöt vi frasiga våfflor med tillbehör och pirog för de extra hungriga Supergott!

Våffelkocken hade mycket att göra.

 


Lite hockey på eftermiddagen innan en ny god middag. På menyn stod en fet kalkon på 5kg, hasselbackpotatis, gelé och massor av gräddsås.


På påskdagen så åkte familj efter familj hemåt och det blev så där tyst så man undrar vad som hände.

Vi fixade och donade lite och tog det bara lugnt.


Annandagen bjöd även den på underbart väder. Vi packade ryggan och gick en grymt skön och lång promenad.

           

Kista, Haken, Sandviken, Älmsta, Sennerby och hem.

Efter det en varm bastu och lite godis. Så  nu väntar middag och lite slappande framför TV innan lopplådan.

Det känns som en extra lång helg när man kan stanna ytterligare en natt.


Tack snälla för en fantastisk helg och jag ser fram emot när vi alla kan ses igen.  

 
 
Ingen bild

Veronica Westin

10 april 2012 11:38

Kul att du är igång med bloggandet igen. Alltid lika roligt att läsa vad ni hittar på och titta på härlig bilder!

 
research paper

research paper

24 april 2012 19:48

Spending time with family is the most pleasant time and bring just a positive moments into people's lifes.

http://e-writer.org/research-paper.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards