Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Roslagsleden Gamla Grisslehamn till Grisslehamn

Av Lundqvist - 10 augusti 2011 21:20

Gårdagens fantastiska påhitt från Eva var en vandring på c:a 2 mil på Roslagsleden.


Startade dagen med att inhandla en karta på ICA och därefter åkte båda bilarna till Grisslehamn för att parkera en där för att sen åka tillbaka till Gamla Grisslehamn för att parkera nästa bil och starta vår promenad.

  

På pigga ben vid Gamla Grisslehamn


Promenaden gick på vägar, genom skog, på klippor och på sandstränder och jag vill säga redan i från början att det var en sann upplevelse. Kanske inte världens lättaste på alla ställen men tar man det lugnt så gick det bra.


    

Mälbyhamn. Ett riktigt fint ställe.


        

På väg mot Edebyhamn. Här fanns det en mycket fin strand att lägga på minnet.


  

På vägen passerade vi ett antal gamla gruvchakt som blivit vattenfyllda.


  

Mitt ute i skogen och nära havet så fanns det små fina hus och mellan träden hängde lite blöta badkläder. Undrade lite hur människorna tagit sig dit för vi såg inga vägar.


  

På väg ner mot Skottviken. En helt otroligt fin strand.


 

Ser ut som jag är på väg att ta kanoten men bilden ljuger. Jag lovar.


  

Här blev det en välbehövlig rast och vila och en riktigt skön och avkopplande lunch.


    

Fjällboholmarna. Även här en fin sandstrand med hällar vid sidan om.


  

Här lite skön promenad på  bra väg.


  

Tullviken


  Kvarnviken


  

Efter en bra vandring var vi så framme vid Albert Engströms lilla skrivarstuga i Grisslehamn. Trötta var benen men vi var riktigt nöjda och glada efter denna naturupplevelse.

Hämtade upp bilen för att hämta den andra bilen för att sen avsluta dagen och kvällen med goda fina kräftor.

Kan ju knappast bli en bättre dag en denna.


Jag undrar vad som vankas i morgon.


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards