Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lundqvist - 14 juli 2009 19:57

Dagen började med lite stress. Inte bra när man har semester men det var faktiskt inte så farligt med det. Jag ville dock få papp på den nya förstukvisten eftersom det lovades regn. Det gick alldeles utmärkt att få dit pappen och vi kunde tryggt sätta oss i bilen för att åka till Norrtälje och till Rådmansö.

Norrtälje för att handla lite presenter till Ines och lite annat blev det också.

Jag hade gjort en beställning på systembolaget, Skebobruks Bruksöl.


Efter att vi spenderat några kronor så var det dags att åka ut till Rådmansö och hälsa på Davids föräldrar och hämta Emma o. Ines. Det var ett trevligt ställe med en härlig skogstomt. Mycket nära till en lite fin insjö för bad och fiske.

Tyvärr glömde vi kameran hemma.

Efter en trevlig kaffestund så var det dag för färd mot Väddö. Höll på att hamna i Stockholm då jag valde fel avfart men till slut så landade vi rätt.

Dagens barn är väl uppdaterade så det blev ingen överraskning för Emma att vi hade byggt en förstukvist. " Den har jag redan sett på bloggen" säger Emma.


I mogon kommer det med all säkerhet bli ett antal fina bilder. Om vädret blir som dom lovar så blir det en tur med båten. Lugn resa i kanalen.

Närproducerat bruksöl

Emma o. Ines på nybygget

Snart läggdags


Av Lundqvist - 14 juli 2009 08:06

Idag säger vi grattis till vår Kronprinsessa. Jag har även hissat flaggan för henne idag. Är det flaggdag så är det.

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards