Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

En härlig helg på Gotland

Av Lundqvist - 22 maj 2012 06:10

När man kommer ner till Gotland som första besökare för året så är man lite orolig för att allt ska va som det ska vara. De är väl framförallt vattenpumpen som gör en lite orolig. Vet inte riktigt varför för allt går ju att fixa till med lite extra vatten från granne.


Vi kom ner rätt så sent på natten och kröp direkt till kojs. Klockan visade på 02:00 torsdag morgon så det var ju ingen större idé att hålla på med vattnet då.

Vaknade tidigt och tänkte det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen och dra igång pumpen.

Till min glädje så funkade allt perfekt och efter ett par minuter så var allt fixat och klart och vi kunde njuta av en härlig frukust på verandan innan arbetsdagen tog vid.

Gräset var riktigt högt, c:a 30cm och det gick inte att klippa med åkergräsklipparen. Det blev till att först klipppa det värsta med grästrimmern och därefter med motordriven handjagare. När det var klart så kunde man gå över till åkaren.

När dagen led mot sitt slut så hade vi klippt allt och kunde njuta av lite härlig kvällssol.


Dagen efter blev det fix i rabatter och en massa annat fix. Vi hann även med en tripp till Visby för att inta en sen lunch på creperiet.


Jag måste säga att det är så grymt fin så här års på Gotland. Allt är grönt och fint.


Vi tog även en promenad ner till Brissund och gick utefter stranden bort på Krusmyntagården. Såg framemot att sitta i deras trädgård och njuta av en pilsner eller något liknade men tyvärr var det stängt. Det var ändå en skön promenad.


Här kommer ett antal bilder som visar hur skönt vi hade det.



                 

Gräset klipp och rabatter rensade


 

Den vackra altandörren målad



 

Bänkarna oljade. Behövs oljas ytterligare en gång men torktiden var för lång så det får bli till sommaren.



 

Man blir trött oxå.



 

Somliga tycker det är roligt att tvätta fönster. Jag tillhör inte den kategorin.



        



Ha det så bra. Titta gärna in lite senare i veckan så har det säkert kommit lite nya inlägg. 


 
 
Ingen bild

Anna

22 maj 2012 08:45

Åhhh vad avis jag är!!!! Det är helt fantastiskt fint. Längtar nåt sjukt efter öijn nu. Fina bilder och vilket hästjobb ni gjort. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards