Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Den ena dagen är inte den andra lik

Av Lundqvist - 15 april 2012 19:08

Lördagen bjöd ju inte på det bästa tänkbara vädret. Det bev en riktigt skön inneslappardag. Inte helt fel det heller.

Satt och småpratade och spelade lite spel hela dagen och surrande en hel del om sommarplaner och trevligheter som händer i september. Trevligheterna har inte så mycket med att jag blir äldre utan snarare att vi ska resa iväg med bästa vänner.


Söndagen bjöd på ett otroligt härligt uppvaknade redan vid 6:30.

 



Låg och mös lite i sängen och tittade ut på en klarblå himmel.

Hotellfrukost innan det var dags att packa ryggan för dagens underbara promenad.

Vissa andra njöt även dom av tidig frukost.

 

Det blev som vanligt en lång prommis när vi tar oss för något. In till Älmsta och sen en smygväg för att sen komma ut vid Gåsvik. Vi stannade i en liten skogsdunge för att njuta av det vi hade i ryggan.

Även fast vi haft vårt ställe i snart 10 år så finns det fortfarande nya vägar att upptäcka.


         


Under vår promenad så passerade vi ett litet torp med en liten skylt på. Båtsmanstorpet 73. Lite intressant det här och det kanske skulle var kul att leta upp alla dessa båtsmanstorp.

Vi har ju ett på vår tomt vid namn Båtsmanstorp 77.

 


När vi kom hem så tog vi fram solstolarna och njöt oss igenom en underbar eftermiddag i solen. Måste väl erkänna att det blev några lite djupare andetag i stolen och jag väl inte helt närvarande hela tiden.

Dagen avslutades med bastubad och lite njutbart i glaset i eftermiddagssolen innnan det var dags för middag.


Nu sitter vi här och myser söndagskväll och snackar lite om när det kan bli dags för vår promenad med Eva-Britt och Janne på Roslagsleden. Känns som vi vill ha lite varmare väder först. Hoppas värmen kommer snart för jag ser verkligen fram emot den turen.


Nu kan det dröja ett par veckor innan vi kommer ut igen. Nästa helg  blir det Väsby.

Lite fotbollsmatcher på Bippen kanske. Lite besiktning av förråd som ska byggas om. Lite besök på byggvaruhus.


Tills vi ses igen så får ni ha det så bra.

 
 
buying essays

buying essays

24 april 2012 19:44

You live in very good and beautiful place in which there are a lot of views on which people can look a lot of time.

http://24houressays.com/

 
Ingen bild

Anna

28 april 2012 20:14

Nu vill jag se lite vårbilder på bloggen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards