Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Lundqvist - 13 juli 2009 19:38

Så var det då dax att hålla det man lovat och ni vet vad som gäller för dagen.


Trädgårdsdags. 


Måste ändå avrapportera lite från dagens sysslor.

Eva och jag stötte på varann vid tre tillfällen under dagen.Klockan 12 vid lunch, klockan 3 vid kaffe och klockan 6 då det var dags för en after work.

Eva har jobbat stenhårt med trädgården så det skulle göra sig bra på kort.

Nu är det tipptopp vill jag lova.


Själv har jag snickrat på rätt bra under dagen och man börjar snart se vad det ska föreställa.


I morgon bär det av till Rådmansö för att hämta flickorna Lagerberg som ska vara hos oss ett par dagar medans mamma o. pappa jobbar. Det ska bli roligt  och jag hoppas vädret blir bra så vi kan hitta på något skoj.


I morgon är det också vår kronprinsessas födelsedag så det blir uppe med tuppen för att hissa flaggan. Tänk om kroppen just i morgon har förstått att det är semester och jag blir försenad med flaggningen.


See you


Dahlior

Rosenskära

Fuchia

Skuggrabatt under lönnen

Rosor vid torpet

Million bells

Clematis vid rönnen och med plats för lite vila och egna tankar

Honungsros som har tagit över ett gamalt äppelträd. Doften är underbar.

Plats för vila under äppelträden och en plats för barnvakten.

Tomat- och blomsterodling i växthuset.

Lavendel och en rosa ros. Doften är underbar.

Riddarsporre vid köksfönstret

Afrikas blå lilja

Ajdå här kom en byggbild med bland alla blomster. Det var inte alls min mening.

Av Lundqvist - 13 juli 2009 07:00

Vaknar till en ny härlig dag. Som ni ser på tiden så har kroppen ännu inte fattat att det är semester. Det kommer säkert om ett par veckor. Säger som Eva brukar säga. "Morgonen är härlig"

En vacker bild från vår trädgård. Kan tyvärr bara det latinska namnet på den:)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards