Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Lundqvist - 10 juli 2009 19:20

När jag satte ut bilden i morse så tänkte jag att denna dag kommer ju inte att gå till historien som den mest händelserika dagen i mitt liv. Tji vad jag bedrog mig, kanske inte den mest händelserika men nog har det hänt en del spännande ting.


Efter en natt och dag med regn så lättade det till slut och em och kvällen blev riktigt bra. Fm blev en sväng till Älmsta för att handla lite och sen givetvis en sväng förbi golfklubben för att träna. Det ska bli intressant att se vad träningen givit för resultat när Eva och jag går ut på en runda klockan 16:51 i morgon. Gäller att vara punktlig.


Idag får ni hänga med ordentligt på bilderna för det är spännande saker som händer vill jag lova.


Bild 1: Ordningen är återställd så nu blir det ordning på torpet.

Här kommer som sagt SOLEN. Det är skönt att min lilla älskling nu har semester så vi kan vara i tvåsamhet.


Bild 2 och 3: Gjutningen av avlastnings bordet vid grillen blev riktigt bra. Vi har till och med invigt det idag och det fungerade mycket bra.

Varför har jag inte gjort detta tidigare. Jag är nöjd och visst blev det fint.


Bild 4,5,6: Så var det då dax för mitt "lilla" projekt att ta bort den befintliga trappan vid entrén och bygga en ny förstukvist. Jag tog fram lecablock och virke och tänkte att det ska blir riktigt kul att komma igång. Så jag började med att bryta loss den gamla trappan och se vad döljer sig under den. Jo en betong trappa. Ja ja tänkte jag det är väl ingen big deal. Nu är det ju så att  fusk alltid straffar sig till slut. Om man lägger cement direkt mot trä så ruttnar trä till slut. Sanna mina ord.

Kan bara säga till alla som vill följa ett trappbygge här på bloggen,  dom kommer istället få följa med på en resa som heter syll byte och dörrbyte och sen blir det nog trappbygge.

Vad som oroar mig mest just nu är: Hur djup har förruttnelseprocessen gått. Ni kanske får förja med på en resa som heter "golvbyte i hall"

fan vet vad detta ska sluta.


Tänk om det var så enkelt att allt blir som man har planerat.

JAG SKA BYGGA EN FÖRSTUKVIST.


Ha det bra och tro mig . " I ' ll  be back


Av Lundqvist - 10 juli 2009 06:43

Natten har tyvärr inte varit god. Det har ösregnat hela natten och eftersom jag envisas med att ha fönstret öppet så smattrar det på rätt bra.


Idag har jag bestämt mig för att vädret inte ska få ta makten över mig.


Vi hörs

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards