Alla inlägg under februari 2011

Av Lundqvist - 4 februari 2011 12:59

Nu var det ett tag sedan vi hördes och så kan det bli ibland när fokuset ligger på annat håll.

Som ni vet så har jag börjat jobba på ett nytt bolag. Tiden med det gamla har lagts i påse och nu är det nytt som gäller.

Jag hade nog inte en aning om hur jobbigt det skulle bli att gå in i något nytt men det är en resa kan jag lova och som inte på något sätt är slut.

Att förstå vad bolaget arbetar med är en sak och den erfarenheten har jag men alla rutiner är en resa utan dess lika.

Det gå ju inte heller att ta med sig allt och säga att så här gjorde vi där jag kom ifrån utan här gäller det ju att lära sig men även komma med tips på hur vi jobbade.

Jag är en person som absolut inte gillar när jag inte har koll på läget och jag har stort behov av att veta var jag får tag på uppgifterna för att få denna koll.

Jag räknar med att det kommer.


Det händer en hel del här också kan jag lova och det kommer bli spännande att följa den utvecklingen.

Jag har dock kommit igång bra och kalendern är nu fullbokad ett par veckor framåt med kundbesök, uppföljning, utvecklingssamtal. Nu nu börjar det rulla på.


För övrigt är allt som det ska. Helgen som gick var vi på landet och fick besök av Fam. Lagerberg. Det blev en hel del ute aktiviteter men även mys inomhus.

Idag är det fredag och det blir en tripp till stugan. Vi ska väl se om skidspåren fortfarande är åkbara annars blir det till att promenera. Vad än  det blir så kommer det bli skönt.

Här kommer lite bilder från förra helgen.

      

Lekstugan är i drift även fast det är vinter


            

Lite vårkänsla var det i luften


     

Emmas avtryck i snön


  

Varm efter bastubad. Kan lova att Emma var en riktig tuff badare och la sig till och med i snön med hela kroppen.


  

"Aftonsol på Sofielund"


Nu hoppas jag att det inte ska ta för lång tid innan vi hörs igen och det ligger ju på mig att se till det.


Ha en bra helg

Ovido - Quiz & Flashcards