Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Lundqvist - 26 juli 2009 20:40

Rubriken låter nog värre än vad den är men visst är det så och jag tror att vi alla har upplevt det en eller flera gånger.

Man vaknar på natten och får en tanke och i regel är den tanken förknippad med någon form av problem. Det är myclet sällan man vaknar av en lyckotanke och ligger och tänker vidare på den.

Problem tanken blir oftas så otroligt stor om natten och ju mer man ligger där och funderar så blir problemet bara större och större och man finner inte någon väg ut. Till slut inser man att det inte funkar och man får byta spår och då sonmnar man om till slut. När man sen vaknar upp på morgonen så undrar man varför ligga vaken så länge när det inte gav ett skit.

Visst har ni varit med om detta?


Det var ett långt inlägg till det jag ska berätta om, för det är ju så att alla dessa vakna stunder på natten inte bara behöver vara tunga problemtankar.

Det kan vara som min vakenstund inatt när jag undrade ur jag skulle lösa vattenavrinningen på taket till min förstuskvist. Fick inte till någon bra lösning igår och jag insåg under natten att jag troligtvis måste riva en viss del av nybygget. Det blev säkert 1 timmes vakenhet och med många konstiga ideér till det helt plötsligt klack till i ärthjärnan. " Det är ju så här jag måste göra för att lösa problem tänkte jag".


Sagt och gjort. NÄr jag vaknade upp på morgon kulan så var det bara att gå ut och testa min idé och jag kan säga att den funkade utmärkt.

Så det behöver inte alltid vara jobbiga problemtankar som sabbar vår sömn. Jag är otroligt nöjd med min vakna timme i natt.


Vad hände mer denna rätt så fina dag. Jo vi fick ett trevligt besök ifrån delar av fam. Funmark. Lunch, bad, snack och fika.

Barnen lekte i flera timmar och gjorde ett par avbrott för poolbad.

Nedan kommer diverse bildbevis på dagen.


Alma pigg, glad och sugen på kalopps. Vi andra fick nöja oss med korv/bröd och varma mackor men det var gott det me.


Wilda och morfar Janne i badet.


Här har vi en som var OTROLIGT sugen på att bada.


Mamma Malin och Wilda var ena rikiga baddjur. I varje fall Wilda.


Tack för besöket och jag hoppas vi ses snart igen

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards