Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Lundqvist - 8 juli 2009 17:46

Det är ju riktigt härligt med semester. Man går här ute i spenaten och mår gott. Idag täntke jag rapportera hur dagen har varit utifrån de kort jag tagit och som vanligt så har jag inte lärt mig att skriva texten under varje bild. Så det får bli enligt nedan. Hoppas ni hänger med.


Först vill jag bara tala om att natten var god men kroppen vägrar att acceptera att det är semester. Vaknade 5:45. Läste lite men blev lite rastlös och gick upp 6:30


Bild 1: Idag var det dax att lämna in ett prov på vattnet. Vi gjorde i och för sig det c:a 6 månader efter det vi borrade brunnen 2007 men jag kände att nu när vi är så många här ute och alla har vatten  i sina krypin så vill jag veta att allt är ok eller ej ok. Var inne i Nortan vi 8:30 och lämnade provet. Gick sen och handlade lite på ICA och därefter gick jag en sväng på stan innan bolaget öppnade. Jag ville beställa Skebobruks Bruksöl. Den är riktigt fin men det är beställningsvara. Så den som väntar på något gott.


Bidl 2: Åkte nu iväg till Tomta såg. Spännande om släpet skulle palla denna  resa. Det gick bra kan jag säga.

Jag packade ett litet lass på kärran för att ha allt hemma för mina små projekt. Det var en liten sommarfågel som stod i kassan och jag lämnade fram mina lappar som man får när dom mäter och så. Efter rätt så LÅNG tid så säger:

Sommarfågeln: Det blir 7 500 kr

Jag: Nej det tror jag inte

Sommarfågeln: Jooooo

Jag: Vad var det som var så dyrt

Sommarfågeln: Fincementen kostade 2 500 kr per styck

Jag: Nej det tror jag inte

Sommarfågeln: Joooooo

Jag: NEJ

Sommarfågeln: Nej jag har slagit fel

Jag : Tack jag hoppas det är till min fördel

Sommarfågeln: Det blir 2 050 kr

Jag: Mmmmm


Bild 3: Jag var lite svettig när jag kom hem och solen lös från en blå himmel så jag passade på att ta en tur med båten. Det var skön att komma ut på havet lite.


Bild 4 o. 5: Mitt lilla veckoprojekt. Har eller snarare håller på att fixa en cementskiva som skall vara bredvid grillen som en liten avlastningsyta plus att jag bygger upp en liten grej med lekablock som skivan ska ligga på. Håller tummarna att skivan håller. Jag har armerat den rätt bra.


Bild 6: Helt prötsligt så kände jag att det blev riktigt kallt och när jag tittade upp så såg jar hur dimman drog in. Det såg riktigt kusligt ut. Känns som om det det lugnet före stormen. Vi får väl se hur många mm det blir i natt.

Jag håller med Daniel på hans blogg. Hur svårt kan det vara.



Bild 7: Kort och gott. En riktigt fin pion. Jo da jag är en man som kan gå omkring och njuta av alla vackra blommor som min kära Eva vårdar med sitt hjärta.


Bild 8: Dagens middag. Fetaost fyllda köttfärsbiffar med egen färskpotatis, god sås, lite rött(tomater) och en iskall öl.


Så har min dag varit och i morgon vet jag inte riktigt vad det blir om det nu ska bli regn hela dagen. Det troliga är ju att det blir en städdag inomhus. Hur kul ska det bli och gud vad fina kort jag ska ta. :( :)


Jag önskar er alla en skön kväll och en bra dag i morgon.


PS:  Min granskare av bloggen innan jag publicerar är tyvärr inte på plats så jag ber om ursäkt för alla ev. stavfel tills granskaren är på plats igen

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards