Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Allt har ett slut

Av Lundqvist - 21 augusti 2011 20:39

Så var det då dags att återgå till vardagen igen efter en bra semester och sommar. Det är ju många som tror att sommaren är slut bara för att semestern är slut men det tror inte jag. Det kommer många fina dagar framöver.

Min sista semestervecka har varit riktigt bra.

Det blev ett par inhopp på jobbet under veckan men så kan det bli ibland.

Annars har jag fixat lite här på landet med att renovera hallen. Blev mycket nöjd med det. Trodde att jag skulle stöta på en massa ruttet virke och en massa illaluktande isolering men så var inte fallet. Bröt upp golvet för att kolla men det var torrt och fint och inga dåliga dofter.

Resultatet:

        


I min ensamhet så kan man sitta i filosofera vilket jag gjort emellan varven.

  


När helgen kom så var det dags för en liten kräftskiva hos Eva-Britt o. Janne.

Som vanligt när vi träffas så har vi supertrevligt och pratar länge och väl. Det blev mys i brygghuset med både förfest och efterfest.

Vi fick även inspiration av Ernst när det dukades fram för kräftkalas.

Alla dessa bilder talar sitt tydliga spåk av en trevlig kväll

                


Eva och jag fick den stora förmånen att få sova i brygghuset och vi sov som stockar. På morgonen var det bara att slå upp dörrarna och ta sig ett morgondopp.

Super härligt.


Vi bestämnde oss för att ta en båttur runt Singö. Eva och jag hade ju tidigare gått runt Singö så det skulle vara härligt att ta båten runt. Riktigt fint var det och vi stannade och åt en härlig lunch på en fin liten ö.

          


Eva och jag säger tusen tack för helgen till värdparet. Nästa gång blir det hos oss så kan vi ta vår lilla uppblåsbara platsbåt och cirkulera lite i poolen. Vi stannar till i ett av hörnen och äter och bit mat

  


Nu lite vackra bilder från vår trädgård som Eva i våras inte trodde skulle ta sig alls men som vanligt hade hon fel och det var väl tur det.

      


Så till sist så skulle jag vilja tacka er alla som har varit inne och läst min blogg till och från. Det här kommer med all säkerhet bli ett av mina sista inlägg på ett bra tag. Det kan bli det sista överhuvudtaget men man vet aldrig.

Det har varit ett nöje att dela med sig av vad som händer men det känns som det just för nu är tack och adjö.


Det är är mina smultronställen

    

Det här är min bästisar

  


Oj glömde ju en bästis

 

Ha de

 
 
Ingen bild

Anna

22 augusti 2011 09:25

Vad fint det blev i hallen. Ljust och fräsch liksom ;-).
Fina bilder. Det ser ut som ni har haft en helt underbar helg.
Kram

 
Ingen bild

AnnaLe

23 augusti 2011 15:28

Nej nej nej, inte sluta blogga!!! Det här är alltid en "piggapåare" med fina bilder & sköna uttryck!! Kram

 
Ingen bild

Veronica

24 augusti 2011 15:35

Håller med föregående talare (skrivare). Sluta inte blogga! Roligt att följa erat byggande, pysslande och fixade. :)

 
Magnus

Magnus

1 september 2011 21:01

Jag instämmer med föregående kommentarer. Det skulle vara jättetråkigt om du slutade blogga. Men, jag hoppas att du hittar tillbaka så småningom.
Jag menar, din blogg var jättebra redan innan. Men nu när det dyker upp en och annan cigarr så är den ju fruktansvärt bra :)
Jag hoppas att det inte var ditt sista inlägg och jag hoppas att du tittar förbi min blogg då och då.
Föresten: Hallen vart väldigt fin!

http://mj.bloggagratis.se

 
custom research papers

custom research papers

24 april 2012 19:49

On such events parents or adults should look for the whole children and try to stay with them.

http://customresearchpapers.ws

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards