Alla inlägg under april 2011

Av Lundqvist - 30 april 2011 17:15

Idag var jag uppe med tuppen för att stryka den svenska fanan och hissa den. För idag är det ju flaggdag för att någon fyller år.

  

Hipp Hipp hurra, säger vi till Eva-Britt idag som fyller år.


Dagen har varit solig men tyvärr har det blåst riktigt kalla vindar. Inte lika skönt som förra helgen.

P.g.a vinden så blir det heller ingen brasa. Det är vi för fega för.


Vi fick jobba oss varma idag och vi har hunnit med en hel del tycker jag.

Eva tog tag i odlingarna och det är ju lika spännande varje år om vi ska lyckas med våra grönsaksodlingar. I år har vi tagit till det tunga artelleriet. Så lyckas vi inte nu så kommer jag att sätta stopp för det nästa år.

 


I år tar vi ett nytt grepp och planterar lite potatis i våra pallkragar. Ska bli kul att se om det lyckas.

 

Eva är lite rolig när det gäller växter och sånt. Varje år så säger hon samma kommentar och varje år har hon fel. Hon borde lära sig.

"I år tror jag inte funkian kommer. Tror den har frusit"

"I år är det något konstigt med rosorna"

"I år kommer inte dahliorna blomma"

Varje år har allt blivit kanon.

Undrar om hon har rätt eller fel i år?


Själv har jag koncentrerat mig på lite annat.


  

Poolen är nu ren och fin

Nej, Emma, Leah, Emil, Ines, Elsa det är för kallt för att bada. 10 grader är dagens temperatur så det blir till att vänta. Om man inte bastar innan vill säga.


  

Båten är klar för sjösättning. Bottenmålad och klar.


  

Om ni minns så frös ju vår utedusch förra året så det blev till att köpa en ny.

Ska försöka komma ihåg att tömma och ta ner den till nästa vinter.

Fan vad jobbigt det det var att skriva vinter. Inget jag längtar till kan jag lova.


I morgon är det kalas för Emil så fyller 6 år på måndag.

Det är rackarns vad tiden går.


Ha en riktigt bra Valborg på er.

Vi ses


Av Lundqvist - 25 april 2011 18:28

Påskhelgen har varit helt suverän skulle man kunna säga.

I veckan som var så sa vädergudarna=SMHI att det skulle bli lite dimmoln på morgonen i Roslagen och den prognosen har jag hört förut och det brukar betyda, INGEN SOL PÅ HELA DAGEN. Denna gång hade dom fel för det var sol hela långa dagen och det värmde skönt.


Vi har haft en helt underbar helg med alla, Johan,Susanne, Emil, Elsa, Anna, David, Emma, Ines, Daniel, Ulrika, Leah.

Kan väl inte påstå att jag har gjort speciellt mycket mer än att njuta av väder och trevligt sällskap. Vi gjorde i och för sig ett litet ryck och tog upp frigoliten i poolen så nu är det bara att köra i gång härligheten.


Det var ett tag sedan vi sågs hela gänget och det märks rätt tydligt för det blev ett jäkla trevligt kacklande och skrattande hela helgen. Sen måste man ju även hinna med all påskmat och påskmust, så det blev till att köra hårt.


Hade även tänkte att jag skulle bottenmåla båten men tyvärr hade högtryckstvätten pajat vilket gjorde att jag fick ett smärre utbrott och maskinen fick en liten åktur igenom atmosfären.

När lugnet lagt sig så körde vi en brännbolls match istället. Det var ju typ 50 år sen jag spelade brännboll och det var superkul att återuppleva gamla minnen.

Det var nog inte sista gången kan jag tro.


Här kommer lite trevliga bilder från helgen. Tyvärr inte så många för kameran kom fram lite för sent men jag tror ni kan se hur bra vi hade det.

  

Påskpynt


  

Mina små favoriter


        

Påskmys


Emil trycker i sig lite popcorn


Lite bilder från skogspromenaden

     


 

På påskdagen tog vi en promenad ner till kanalen för en liten fika stund.

             

Lite orm i vassen


  

Ines drog nitlotten och fick dra fikavagnen men hon var glad ändå.


Väl hemma så vidtog andra aktviteter

  Styrdans


  Kicka lite boll


  Hänga i träd




När vi kom ut i onsdagskväll så hade inte grönskan kommit speciellt långt. Knopparna var små, gräset var grått. Efter ett par dagars värme så har det fullkomligt exploderat i naturen.

        

  

Tack för en super trevlig helg.

Jag ger min lilla hustru ett speciellt tack för att du fixade det mesta av maten i helgen. Du är super på det. P o K på dig.


PS: Jag funderar skarp på att återta min blogg nu så här inför sommaren. Tror jag kan mobilisera lite mer tid för det nu.

För er information så har jag bytt jobb igen och jobbar numera i Norrtälje vilket gör att jag kommer spendera en hel del tid på landet både i veckorna och helgerna. I varje fall denna årstid. Ibland måste jag ju ändå åka hem för att se till min lilla gumma. 

Ovido - Quiz & Flashcards