Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Lundqvist - 11 juli 2009 19:31

Efter en orosfylld natt och morgon så ville jag gärna komma igång med förstukvisten så snart som möjligt för att se hur stort lån jag skulle ta för att få huset fixat.

Det blev en hel del slit idag. Mycket sågande, släggande och svordommar. Till slut så hade jag bilden klar för mig och det var inte så farligt som jag befarande. När jag fått bort en bra bit av syllen och sen tittat hur det såg ut längre in under huset så kände jag mig rätt så trygg. Javisst en syll som var rutten men annars så var det torrt och fint. Fick en bra chans att titta hur det såg ut under huset och allt var lugnt och ingen obehaglig lukt.


Fick dit en syll rätt så bra och kunde sen gå vidare med det som var tanken från början. Skönt att arbeta med färskt virke istället för ruttet.


Jag bör väl tala om vad Eva har sysslat med idag också för att bara rättvis. Så här kommer ett inlägg om hennes dag.


Eva har idag taglit hand om sina blommor.


Vi avslutade dagen med en 9 håls golfrunda. Kände att kroppen hade fått sitt redan innan rundan så det gick väl så där.


Nu känns det riktigt skönt att sitta här och njuta av ett glas rött och känna att kroppen har fått jobba idag. Det är bäst att den vilar upp sig i natt för i morgon är det dax igen.


Ha en bra kväll och morgondag och det vore trevligt om ni ville titta in i morgon.



Av Lundqvist - 11 juli 2009 08:30

Idag när vi vaknade upp så såg himlen ut enligt nedan.

Ser hoppfullt ut.

Vi hörs till kvällen

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards