Alla inlägg under januari 2011

Av Lundqvist - 10 januari 2011 18:19

Den 31 december så gjorde jag min sista arbetsdag på IBS efter 23 år och 9 månader. Det kändes märkligt. Trodde nog att jag skulle bli kvar där till pension men någon ville annat.


På onsdag i denna vecka så börjar jag jobba på ett nytt företag och det känns ju helt fantastiskt om än lite nervöst och spännande. Det är ju inte var dag som man byter jobb kan man ju säga. Företaget jag börjar på är snarlikt IBS om än mindre så jag tror att jag kommer att känna igen mig.


Jag är så sugen på att komma igång och det är med stor glädje jag vaknar upp på onsdag och ställer mig framför strykbrädan och stryker en skjorta. (Har faktiskt köpt en ny skjorta dagen till ära. Ska jag vara ärlig så har jag köpt 4 men det är bara jag som vet).


Måtte det snart bli onsdag.



Av Lundqvist - 9 januari 2011 16:25

Som vanligt har vi haft en riktigt skön och avkopplande helg. Vi kom ut vid 4 tiden på fredagen och det var bara att skotta sig in även denna gång. Det hade väl kommit c:a 2 dm.

På lördagen hade vi ett par härliga timmar i skidspåret. På Väddö golfbana har dom fixat en 5 km slinga som går lite upp och ner. Riktigt trevlig är den. Det blev 2 varv i härligt väder. Jag hade verkligen glömt bort hur skönt det var att åka skidor men nu har vi fått blodad tand.


Sen eftermiddag satte vi fart på bastun och det skulle bli skönt att slänga sig i den mjuka snön.

    

Lite bild bevis på att det blev gjort.

Vi hade lagt oss på mage i snön och fixat ett par riktigt fina avtryck som sedan Eva fotade. När vi kom in efter bastun och tittade på korten så höll Eva på att få en chock och jag måste säga att även jag undrade vad som hänt. Lite läskigt såg det faktiskt ut eller vad säger ni?


Det är inget trick bakom det här utan det är bara ett foto av avtrycket.

Det här är jag


Det här är Eva  

   


Mitt ansikte


Eva's anskikte   

   

 

Visst ser det lite läskigt ut.


När vi väl kommit över chocken så hade vi en bra lördag kväll.

Tyvärr blev det ingen skidåkning på söndag för det hade regnat ordentligt på natten.

Kollade lite skidor på TV istället.


     


Nu blir det en riktigt spännade vecka att se fram emot. Jag återkommer med det i morgondagens blogginlägg.


Ha en bra vecka alla goa och glada vänner

Av Lundqvist - 4 januari 2011 09:59

När vi kom hem efter nyårshelgen så upptäckte vi att vår gröna fina gran fortfarande var grön men om man nuddade den så föll det gröna av vill jag lova.

Så när måndagen kom så tänkte jag att det är lika bra att packa ihop alla julsaker förutom alla adventssljus och sånt. Allt är nedpackat i sina lådor igen....


Före


Efter


men till nästa år igen

kommer han igen vår vän

för det har han lovat


Av Lundqvist - 4 januari 2011 09:07

God fortsättning på det nya året.     

När den fina julhelgen var avslutad var det hög tid att planera inför nyårshelgen och som vanligt och som traditionen bjuder så skulle vi fira med Eva-Britt och Janne. Det var ju inte utan att man var lite orolig redan under planeringsstadiet då Eva hade varit lite krasslig under julhelgen. Kände mig dock stark när vi åkte ut till landet och preparerade min kropp med allehanda mediciner i mest flytande form.

Tyvärr, tyvärr blev det så att den elaka bacillen tog överhand och jag kände mig inte alls i form när väl dagen D kom.

För jäkligt att bryta en mycket trevlig tradition.


Nu var det bara att göra det bästa av helgen och även fast det var super tråkigt att inte fira tillsammans med Herr o. Fru Funmark så gick det väl ingen större nöd på oss.


Vi åkte ut på onsdag fm och vi misstänkte att det skulle innebära snöskottning denna dag och misstankarna besannades. Otroligt vad snö det hade kommit.

Här kommer ett gäng bilder som visar hur snötillgången var.

              


Nu tillhör jag ju personen som gillar vinter, snö och kyla och det är ju synnerligen vackert men ack så jobbigt att skotta.

Nästa år kommer kommer det bli en snöslunga. Det kan jag lova.

   


Vi hade planerat att ta en tur i skidspåret under helgen. Nu blev det så att det bara blev Eva som fick testa Väddö Golfbanas mycket fina spår. Själv fick jag gå lite vid sidan av spåret och hosta. Tog så klart ett par fina bilder på hustrun samtidigt som jag tyckte synd om mig själv.

       


Nyråsafton firade vi med god mat och god dricka. Vid tolvslaget var det snöigt och blåsigt så vi såg inte någon raket och vi kunde inte heller skicka upp våra varmluftsballonger.

        


På nyårsdagen var det dags för en riktig kraftanstränging. Säkert inte bra för mina luftrör men det måste göras.

Eva gjorde ett otroligt bra jobb och skottade av poolen medans jag höll mig till taken. Skönt att det är gjort.

             


När vi kom in efter ett antal timmar så var vi helt slut och då var det urmysigt att tända en brasa och känns doften av glögg sprida sig i rummet innan ögonlocken föll ihop med ett smack.

   


En riktigt lugn och skön nyårshelg blev det. Vi saknade så klart Eva-Britt o. Janne men det kommer ju fler tillfällen.

Nu har vi gått in i 2011 och jag ser fram emot detta år som något nytt och spännande. Inom ett par dagar hoppas jag kunna berätta lite mer om vad som har hänt de senaste dagarna och jag hoppas ni håller era tummar så allt går min väg denna vecka.

Ha det så bra

 

Ovido - Quiz & Flashcards