Direktlänk till inlägg 22 september 2009

En händelserik dag kan jag tala om.

Av Lundqvist - 22 september 2009 21:29

Dagen har innehållit följande: Chockad, ögonfröjd, ont och överraskande.


Dagen började med att jag blev lite chockad över folks beteende. Gick ner för att äta min frukost i ett rätt så tomt frukostrum. Jag satte mig vid ett fönsterbord med min frulle och DN. Efter ett par minuter kommer en herre fram till mig och säger att han är stamgäst på hotellet och bor där 3 dagar/vecka året om. Oj det var inte dåligt säger jag och ska precis gå tillbaka till min frulle och tidning då han säger följande. " Jag sitter alltid på den platsen som du sitter på så det skulle vara bra om jag får fortsätta med det."

Jag blev direkt irriterad och talade om att det var dax för honom att vidga sina vyer. För idag skulle han inte få sitta på "sin" plats. Han blev tvärilsk och drog iväg och skulle prata med någon sa han. Jag fortsatte att äta min frulle och när jag var klar så reste jag mig därifrån för att åka iväg och jobba. Såg inte till "gubben".

Ursäkta mig men hur j..la insnöad får man vara. Jag led med honom.


Plockade upp en jobbarkompis här i Sundsvall för att åka till Umeå. Det blev en resa som var riktigt vacker. Jag har inte åkt bil denna väg förut och jag hade en riktigt bra guide med mig, som berättade om alla sevärdheter.


    

Vacker soluppgång i Sundsvall


    

Skuleberget. Ett häftigt berg och tydligen så finns det en promenadstig härpå framsidan. Jag säger bara usch.


    

Tyvärr var det riktigt mörkt när vi åkte hem över Högakusten bron. Jag kan dock säga att det var, otroligt vackert, otroligt högt och ni som känner mig så hade jag jävligt ONT hela resan över bron. 



Det är lite roligt att ha med sig kameran på en sån här resa och det är roligt att fota. Idag på resan upp och strax utanför Ö-vik så blev jag riktigt överraskad när jag själv blev fotad och det ska bli kul att se den bilden.

Har aldrig förstått att det finns kameror i dom här stolparna efter vägen och tro mig dom har t.o.m blixt.

Kanske inte lika roligt att se inbetalningskorten som kommer tillsammans med korten.


Umeå var en riktigt fin stad och hösten var där. Nu är jag tillbaka i Sundsvall och sticker till Gävle i morgon bitti.


PS: Jag körde 80km/tim där det var 70km/tim


Ha de vi hörs.




 
 
Ingen bild

Daniel

22 september 2009 22:31

Hahaha, det var ju skitroligt. Du skulle ha tagit ett kort på gubben också

 
Ingen bild

Eva

23 september 2009 08:05

Det finns verkligen udda typer. Kommentar till Skuleberget, du har ju vandrat på högre höjder eller hur? Fortkörning...aj aj, där flög födelsedagspresenten åt pipan:) Ha en bra dag. P o K

 
Ingen bild

Eva-Britt

23 september 2009 11:05

Det är bara att neka att det är du som är på kortet, det har jag läst i tidningarna att man kan göra. T.o.m polisen gör det. Fina natur bilder.

 
Magnus

Magnus

24 september 2009 21:32

Mycket fina bilder.
Angående gubben...du vet hur det är med ko-stigar och sånt för vissa :)

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva

25 september 2009 08:29

Hipp hipp hurra för Fredrik idag!

 
Janne

Janne

25 september 2009 11:48

GRATTIS på den stora dagen. Hoppas att du får en fin dag.
Själv är jag tvungen att åka till landet.
Ha det så bra.
Janne.

http://arbetsplats351.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva-Britt

25 september 2009 12:33

Stort GRATTIS på födelsedagen. Ha det så bra o sköt om dig.
Kram, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards