Alla inlägg den 10 september 2009

Av Lundqvist - 10 september 2009 14:44

Idag var dag då jag hade tid hos Dr. Skytting på Sofiahemmet. Dr. Skytting är en mycket bra läkare tycker jag och har den där glimten i ögat. Han tar sig tid att snacka om både det ena och det andra. Själv hade han dragit av hälsenan när jag var där i februari och han gick fortfarande och halta. Han sa lite skämtsamt, " Det tar tid sånt här säger jag till min fru och sen är jag lite lat med träningen".


Nu till min egna lilla skada. Han trodde fullt klart att menisken hade trasat sönder sig lite. Skickade en remiss till magnetröntgen, så får vi ta ställning till vad vi ska göra efter det. Kan bli operation men inte helt säkert. Det beror helt på hur mycket skadad menisken är. Idag opererar man inte för saken skull och det kan ju vara rätt i och för sig. Det finns dom som har det värre än vad jag har och det finns ingen anledning att jag ska ta deras plats i kön.



Sofiahemmet är bra vackert eller vad säger du David. Du kanske är trött på den här byggnaden efter 3 års studier.

    



Idag är det ju torsdag och det är ju ärtsoppa och pannkakor som gäller då. Ärtsoppa och pannkakor är något jag tycker är supergott men det funkar ju inte i min värld just nu. Vad är det då som är gott att äta en torsdag.

Ja varför inte slå till med ett litet kräftkalas. Dessa små småländska små rackare innehåller inga kolhydrater eller socker.

Det blir dock ingen öl och snaps. Men jag tror jag jäklas lite med kroppen och dricker en Petit Chablis. MUMS.

LCHF är ju toppen vissa dagar.


    


Ha en bra torsdagkväll med er ärtsoppa och pannkakor. Jag är inte avis.


Mitt nästa inlägg kommer på söndag kväll och då blir det ett trevligt inlägg från Göta Kanal.

Ovido - Quiz & Flashcards