Alla inlägg den 6 september 2009

Av Lundqvist - 6 september 2009 19:17

Ibland är det bra att ha någon som spanar och rapporterar hur realäget är på

butiker som jag inte besöker speciellt ofta.

Coop är ju en butik som min vän Janne har haft synpunkter på den senaste tiden men bara för den sakens skulle så behöver man ju inte sluta shoppa där och det är jag gald för, just nu i varje fall.

Själv är jag inte en storhandlare på Coop så just därför är det bra att mitt extra öga Janne är där.

I veckan ringde han och talade om att han hade köpt en utomhusdusch för 380 SEK.

Ordinarie pris c:a 2000 och 50% på de och sen 50% på de. Hur dom hade fått det till 380 SEK vet i tusan men vad spelar det för roll.

Jag kastade mig på telefonen och ringde hustrun och sa att hon skulle åka dit på vägen hem men kollapriset sa jag så inte "ögat" hade gjort ett eget klipp. 

Hustrun kom till slut hem helt svettig och hade lyckats pressa in duschen i sin lilla Golf ochpriset var mycket riktigt 380 SEK.

Tusen tack Janne för tipset. Det är härligt att tjäna pengar.

Själv hade han tjänat en riktigt bra hacka denna dag på andra fina prylar.

Nedan kan ni se hur fin duschen blev.

Inte ens en liten griskulting

Eftersom jag har varit lite krasslig och vi trodde att det var en släng av svininfuensan så ställde vi som sagt var in Göta Kanal och jag var övertygad om att jag skulle bli sängliggande ett bra tag.

Kände mig dock riktigt ok på fredagskvällen och jag sa till hustrun att om det blir en god natt och jag känner mig ok lördag morgon så sticker vi till landet. Kan lika gärna vara halvdålig där som här.

Vaknade på lördagmorgonen och hade sovit riktigt bra och kände mig nästanhelt ok.

Så någon svininfluensa var det ju inte som tur var. Tror inte att det var en griskulting ens eller en minigris.

Bara att packa fort som tusan och komma iväg.

Tror att det var ett helt riktigt beslut med att ställa in Göta Kanal. Har varit lite matt idag och när man är iväg på en trevlig resa med mitt "extra öga" och hans hustru vill man vara helt ok.

På landet är det så otroligt vackert så här års. Blommor, grönt och fridfullt. Man kan bara njuta av allt som har producerats under våren och sommaren och det är inte så många måsten.

Tog en härlig bastu innan middagen och var tvungna att inviga duschen.

Jag gillar inte den här kameran vi har. Den har vidvinkel och det ger ingen rättvis bild.

Vi avslutade kvällen med att titta på Ungern - Sverige och det var ju inte dåligt. Tyckte Sverige spelade riktigt bra och hade bra tryck. Kände att luften gick ur en vid 1 - 1.

Jag kan säga att jag var ytterst nära att missa 2 - 1 målet. Var på väg fram till TV'n för att stänga av när vår frälsare gjorde sitt. Zlatan är ju helt otrolig tycker jag. Det gäller att hålla sig framme vid rätt tillfälle eller som Zlatan alltid hålla sig framme.

Tidigare var jag inget riktigt fan av Zlatan. Tyckte han var en riktig diva och bara gled omkring. Inte var han speciellt bra heller. Det skulle vara snyggt istället för bra.

Jag har klart ändrat mig. Tycker han är helt otroligt bra. Han har klart

mognat och blivit en mycket bra fotbollsspelare.

Härligt med seger och nu är vi me igen.

Konstigt det där med vi och dom eller hur.

Dom förlorade och vi vann.

Idag har det varit en slapparedag.

Startade dagen med en simtur i poolen (25gr). Det var kanonskönt.

Efter det så pumpade jag cyklarna och vi stack iväg för att plocka blåbär. Det var ordentligt utplockat men det blev nästan en hink ändå.

Efter det så blev det att slappa i solen och sen hemgång vid 17 tiden.

Lite bilder från ett grönt och skönt Sofielund

Ser ut som en härlig sommardag

Murgrönan börjar slingra sig uppåt fönstret.

Det är lugnt i grillhörnan så här års.

Klematisen klättrar på i trädet. Vacker är det som tusan.

Nyrensat jordgubbsland. 

Även här rensat och fint.

Tog upp lite potatis

Nej, jag vet. Får inte äta det men visst är det fint.

Så har byggprojekt " Större kök" börjat.

Tror högen får ligga ett tag. Har ju inte fått bygglov än men det är en trevlig början eller hur? 

Ni kanske undrar hur det går för mig med min sk. vän LCHF.

Jag kommer att göra en summering när nästa vecka är slut. Då har det gått 2 veckor.

Jag kan dock säga så mycket att jag är otroligt bra i magen om man då talar om lugnet i magen.

Jag har däremot haft ont i magen hela veckan. På vänster sida och vad jag vet så sitter tjocktarmen där. Så något skumt är det med maten eller vinet.

Jag tycker också att det är tråkigt.

Så det är svårt det här.

- Mår bra

- Lugnt och fridfullt i magen

- Ont i magen

- Tråkigt

Återkommer med en summering och beslut på söndag om 1 vecka.

Det var allt för denna gång och jag hoppas ni tyckte det var trevlig läsning och kommer tillbaka till min blogg.

Nu till sist vill jag säga er en viktig sak.

HA EN RIKTIGT BRA VECKA OCH TÄNK PÅ ATT DEN HÄR VECKAN KOMMER ALDRIG TILLBAKA.(Känner mig djup idag) :))


Ovido - Quiz & Flashcards