Alla inlägg den 9 september 2009

Av Lundqvist - 9 september 2009 20:54

Idag var dagen då Sverige fullständigt skulle krossa Malta. Tidningarna har skrivit spaltmeter om hur enkel denna match skulle bli för Sverige och hur många mål alla tänkbara spelare skulle göra.

Vad händer? Jo det blir en av de sämsta matcherna på länge. Den svenska kommentatorn sa säkert 100 gånger, "Svenskarna är trötta. Dom är slitna efter pubrundan i Ungern".

Konstigt nog var jag inte nervös eller förbannad någon gång. Tänkte bara, det här är en av de plattmatcher som skulle komma och den kom ikväll mot Malta.

Till slut så. Ett självmål och 0-1 .


Jag tycker det skulle vara otroligt jobbigt att vara journalist. Ena dagen så skriver man hur enkelt Sverige kommer att fixa det och att vi inte ens behöver spela för fullt. Dagen efter ska man erkänna att man hade helt fel och hitta 11 syndabockar.

Nog om detta. Sverige vann.



Tog en skön promenad i kväll före matchen. Det var så fantastiskt skönt. 23gr klockan 18:00 och så vackert.

Det blev en rätt så hård promenad för jag ville testa mitt knä inför morgondagens besök på Sofiahemmet. Funkar rätt så bra i 2km men sen börjar den molande värken komma. Ska bli intressant att höra vad expertisen kommer att säga.

När vi hade gått ungefär halvvägs så gick vi förbi ett antal kor. Dom är så otroligt söta dessa kor. De är av modellen Highland Cattle och då kom jag att tänka på en sak.

Min kära hustru har alltid sagt att hon i sitt tidigare liv har varit en ko och det var då det slog mig att det måste ha varit en Highland Cattle. För dom är ju så fina.

  


Ha en bra kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards