Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Vilken värme vi har haft idag

Av Lundqvist - 31 oktober 2009 17:03

En ny härlig dag har vi haft. Solen har lyst med sin frånvaro men vi har haft det bra ändå och hållt oss varma.

När vi vaknade i morse så kunde vi konstatera att det inte blåste ett dugg vilket gjorde att vi bestämde oss för att elda en massa påsamlat ris och lite annat som vi klippte ner.

Har också flyttat ett par buskar till som hade blivit lite väl stora där de stod idag.


Summering av dagen:

Uteaktiviteter från 9:00 - 16:00 med avbrott för lunch

Otroligt svettig

Otroligt varmt från brasan

3 nya brännhål på tröjan (Fanns redan 20)

Bastu + kall avrivning i uteduschen

Förhoppningsvis middag (hör lite stök i köket så det bådar gott)


  

Det tog ett tag men till slut fick jag fyr på brasan.

    

Mer eld

  

Gräver upp 1 av 2 Ungerska syren för att plantera på annat ställe på tomten

  

Varför inte här

 

 

Än kan man njuta av blommorna. Känns kostigt så här den sista oktober men vackert är det.

          

Eva skyddar sin Magnolia för vinterns råddjursatack.

 

 

 

 

Igår tittade vi på idol. Tycker det är lite långtråkigt men sappade mellan kanalerna och lyckades pricka in den här sångfågeln. Tove kan bli en riktig idol. Hon har en otroligt bra röst och den känns på något sätt mogen. Tjejen är ju bara 16 år. Vi får se hur länge det håller.

 


Vad händer då i morgon. Framför allt är det slutet på årets allsvenska. Ska guldet gå till Stockholm eller Göteborg. Det återstår att se.


För mig är det viktigaste att se hur det går för Djurgården. Jag hoppas dom fixar det här av egen kraft. Det blir en ny svettig dag.


Vi ses i morgon


 
 
Janne

Janne

31 oktober 2009 21:42

Klart det blir varmt när man eldar.
Ha de.

http://hyyp://arbetsplats351.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johan

2 november 2009 13:56

Fina bilder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards