Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Lundqvist - 16 oktober 2009 11:55

Kan inte fatta att veckorna går så fort. Det var ju helg alldeles nyss tycker jag. Inte för det gör något men man inser ju att tider bara springer på.

Att tiden går fort blir man ju även påmind av när någon fyller år. Denna vecka var det dax för min syster Gunnel som fyllde 60år. Det kan man inte tror och fatta att syrran har fyllt 60.

Ja vi får väl tillfälle att prata lite mer om det på lördag, då det bjuds på fest. Det ska bli roligt att träffa alla ungdomar (jag pratar om oss ungdomar så klart och inte om barnen).


För övrigt så har veckan varit bra och jag tror även helgen kommer att bjuda på trevliga minnen.


Johan med familj är som sagt på Cypern och jag fick precis ett sms ifrån Johan där han talade om att allt var toppen. Sol, 28gr i luften och 28gr i vattnet. Dom kommer hem till våren sa han efter att jag talat om att det hade snöat lite här hemma och graderna var c:a 0.

Tycker inte det låter speciellt skönt när både lufttempen och badtempen ligger på lika. Man känner ju liksom ingen skillnad då och speciellt när båda är så varma. Nä, det där är inget för mig. Jag trivs bättre här.


I förrår tog jag en promis upp till Daniel och Leah. Hade ett sån där Leah längtan i kroppen. (Ja, Daniel längtan också så klart) Där uppe var det full aktivitet vid spisen. Leah är tydligen inne i en pannkaksperiod just nu och till råga på allt ska pannkakan vara i hjärtformat. Vad gör man inte för dom små.

Leah var pigg och glad som vanligt och passade på att vinna över Farfar ett par gånger i memory.


  

Pannkaka, grädde och sylt det är grejer det

 

Igår så fick vi förmånen att hämta Emma och Ines på dagis. Det är roligt att hämta på dagis tycker jag för dom blir så glada när man kommer dit. Ines ville gå hela vägen hem så det tog c:a 40 min men det var riktigt skönt ute så det gjorde inget alls. Vi gick och pratade hela vägen och Emma talade om var alla hennes kompisar bodde.


Väl hemma så hade barnen bestämt mat. Tror det eller ej men det finns tydligen fler som är en pannkaksperiod.

Det blev pannkakor och ärtsoppa. Är det torsdag så är det.  

 

  

Emma sköter vispningen av grädden

  

Emma och Ines sköter disken

 

  

Barnen lekte med alla våra supertråkiga leksaker. Fattar inte hur dom kan tycka det är så roligt med det vi har i lådan. Vi bestämnde att jag och alla barnbarnen ska gå ner till Barnens Hus en dag och köpa lite nya roliga saker. Jag ger mig tusan på att när det väl är gjort så kommer dom ändå att leka med de gamla.


Tråkiga leksaker

 

På lördag är det som sagt ungdomsparty, så jag återkommer med bilder ifrån den.

Önskar er alla en skön helg så hörs vi

  

Ovido - Quiz & Flashcards