Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Lundqvist - 9 oktober 2009 08:17

I normala fall så känns det ju inte så bra att inte ta vara på helgen fullt ut. Att släppa jobbvardagen och ladda batterierna är ju det man ska göra på helgen men ibland så funkar det inte fullt ut.

På måndag kommer jag nämligen ha ett av mina viktigaste kundsamtal i år och jag måste vara helt taggad inför detta telefonmöte. Ska spendera dagen idag med att lägga upp min strategi inför mötet och använda delar av helgen till att finslipa och peppa mig själv. Det går ju bra att sitta på gräsklipparen och lägga upp strategin.

Det gäller ju också att släppa det hela ocks. För om det blir för många tankar så kan det låsa sig i själva samtalet.


Helgen kommer att bestå av att höststäda på landet.

- Poolen stängas. Om det är tillräckligt kallt i poolen vill säga.

- Trädgårdmöbler och 50 krukor in i källaren och 150 lökar ska tas upp och vinterförvaras i frostfritt utrymme.

   Visst är det där skumt. Man sätter ner en massa lökar som blommar vackert hela sommaren sen måste man ta upp

   dem när vintern kommer. Hur ska man vet var alla lökar finns. Tur att det inte är mitt ansvarsområde.

- Klippa gräset en sista gång för i år

- Ta upp båten.

Hinner nog inte mer denna helg.


På lördagkväll är det fotboll som gäller. Sverige har en måste match. Eva och jag kommer att ha en superlördagkväll framför TV. Hoppas jag.


Har under ett antal veckor haft ont i nacken och strålande värk ut i vänster arm. Lillfingret o. ringfingret sticker och det känns som fingrarna sover. Beställde en tid hos naprapaten som gjorde sitt jobb bra och jag känner mig redan bättre. Han sa att han var riktigt glad att jag inte såg hur hårt han var tvungen att ta i när han knäckte en kota i ryggen. "Jag var tvungen att hoppa upp och trycka till innan den gav sig" som han uttryckte det. Låt kul eller hur.


Som vanligt så kommer det fina höstbilder från helgen.


Jag hoppas ni alla får en riktigt bra helg.



Ovido - Quiz & Flashcards