Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Lundqvist - 10 oktober 2009 18:57

Jag tror att den här hösten kommer att gå till historien till den vackraste och finaste på många, många år.

Om jag nu ska vara lite pessimistisk vilket jag inte brukar vara så kommer nog det där bakslaget snart tror jag.

Jag är beredd. Jag har bilden klar i mitt inre när den dagen kommer.


Som jag skrev igår så trodde jag att det skulle vara många tankar idag inför måndagens viktiga möte men i morse när jag vaknade efter en riktigt god natt så kände jag mig bra förberedd inför måndagen så jag har kopplat av mycket bra. Får se i morogon men det känns ok.


Dagen  har som sagt varit helt underbar och vi har faktiskt jobbar riktigt hårt. Det skulle säkert varit skönt att sitta och sola och njuta, som jag såg att grannen gjorde men tyvärr det fanns inte något utrymme för det idag. I varje fall inte så länge solen var uppe.

Dagen har bestått av trädgårdsarbete, trädgårdmöbler in, båtupptagning, dahlia lökar upp och in i skyddat läge och det första steget mot en utbyggnad av köket.


Här kommer lite bilder med en del kommentarer:


  

Planering inför helgen om 2 veckor. Friggo i poolen. Det är fortfarande för varmt (10gr burr) i poolen för att stänga av. Det måste ner till minst 7gr.

  

Kan ni fatta vilket jobb. Det här är inte rätt grej för mig, det kan jag lova er. Dahlior som har blommat vackert hela sommaren ska nu grävas upp och märkas med små lappar med text om färg och plats. Sen ner i dessa baljor och ett varmt täcke torv ovanpå. Sen när våren kommer har vi hela terassen full med dahlior som ska förgro inför sommarens blomsterprakt. Lycka till min ros.

        

Fortfarande vackert

  

Det här var dagens skitjobb eller snarare pissjobb. Det hade blivit lite knas nere i tunnan så tekniken funkade inge bra när jag skulle tömma pinket. Man sätter på en slang och sätter på vattnet och sen ska det bladas med vatten så att det funkar som bra gödning. Som sagt det hade blivit knas så det blev en mauell tömning.

Inte kul alls kan jag tala om men nu är det gjort.

 

   

Båt upp och in på service. Sen hem för vinterförvaring.

  

Vintervila

  

Före

  

Efter. Nu är jag på G. Så i morgon blir det många kärror grus. Stackars Eva.

  

Eva hann rädda den sista skörden av luktärtor innan jag satte spaden i jorden.

 

Dagen avslutades med ett härligt bastubad och kalops till middag. Måste säga att kalopsen var inte god idag.

DEN VAR SUPERGOD.


Nu är det 30 min till en trevlig TV kväll och jag hoppas det går vår väg idag.


Ha en superkväll framför TV och njut av söndagen.

Tror mig. Vi hörs i morgon.

 

Ovido - Quiz & Flashcards