Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lundqvist - 6 oktober 2009 18:36

Ja men så är det väl. Det är väl många som styr och som kan påverka en vardag, t.ex jobb, chef, barn, man,fru osv osv. En sak är dock säkert. SAS och resebyrån ska inte få styra mitt liv.


Tisdag

Kundbesök i Nossebro (10 mil nordost om Göteborg)

Flyg från Arlanda 7:00 till G-borg

Flyg från Landvetter 16:25 till Arlanda

Hyrbil för att ta sig till Nossebro.

Så såg bokningen ut.

 

Checkade in på Arlanda och såg då att returen var bokad till 19:05 från Landvetter. Jaja, tänkte jag och gick till informationsdisken för att föklara att det hade blivit något fel med bokningen.

"Nejdå" säger SAS disken. "Vi har ställt in 16:25 planet."

"Jaha", säger jag och ringer resebyrån, LÄTT irriterad, och undrar.

 "Varför har ni inte meddelat mig detta."

 Resebyrådisken hade inte en aning om varför dom inte hade ringt mig och jag försökte förklara mycket vänligt att någon jävla ordning får det ju vara. Låt säga att jag hade ett viktigt möte att passa i Stockholm och inte kunde komma hem sent. Det kanske fanns en anledning till att jag hade bokat biljetten 16:25.

"Jag kan sätta dig på väntelistan till kl. 15:00" säger resebyrådisken.

"Gör det" säger jag lite mer LÄTT irriterad.


Tog bilen och åkte iväg på mitt möte och var irriterad hela vägen upp till Nossebro men släppte det när jag besökte kunden.

Var klar med besöket kl. 13:00 och ringde resebyrådisken för att kolla men jag hade redan bestämt mig.

"Japp vi har fixat en biljett till 15:00 planet" säger dom.

"Eftersom jag har en helt flexibel biljett vill jag att du krediterar returresan och ser till så jag kan lämna bilen på Arlanda" säger jag med ett litet leende på läpparna.

"Vill du inte ha resan tillbaka" frågar dom. " det är ju ett tidigare flyg än du hade förut"

" Ja jag vet men jag är irriterad för att det inte är jag som styr det här" säger jag.

" Ok" säger byrån och lägger på luren och tänker nog några riktigt dåliga tankar om tjurgubben.


Jag åkte bil hem till Arlanda och tänkte på mitt superbra kundmöte och samtidigt planerade jag inför

kommande aktiviteter med kunden och insåg att jag måste styra upp det för att affären ska gå i hamn.


Ha de bra mina vänner


PS: Om SAS-disken eller Resebyrådisken läser detta så vill jag bara meddela att jag är glad nu.


Ovido - Quiz & Flashcards