Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Lundqvist - 19 oktober 2009 18:28

Efter lördagens fest så vaknade vi hyfsat tidigt. Hade lovat Daniel att hjälpa honom med vinterdäcken. Eva passade på att städa i lugn och ro. Hon gör det bättre själv brukar hon säga och jag är villig att hålla med. Tydligen är det andra som tycker lika för jag mötte David och flickorna när jag var på väg hem från Daniel. Anna skulle också städa.


Efter det så var Eva och jag sugna på en lång söndagspromenad. Det blev en riktigt skön 2,5 timmars promis.

Vi har bott i Väsby sedan 1974 och tänk att det fortfarande finns platser som vi inte har besökt och som ligger så nära där vi bor.

    

Tro det om ni vill men dessa vackra bilder ligger precis intill bebyggt område i Bollstanäs och Bippen.(Fotbolls anl. i Bollstanäs)


Här kommer ett kort ifrån Fresta torpet. Ett litet fint ställe som drivs av friluftsfrämjandet. Kaffestuga och en tänd brasa utanför som är till för att värma sig eller för korvgrillning.

Väl hemma så blev det en slapp och skön eftermiddag och kväll.

  




Idag måndag så var det så dax för Fam. Lundqvist att återvända från Cypern. Jag hämtade upp en solbränd och glad familj på Arlanda. Dom huttrade lite när dom kom ut i höstkylan.

    

Emil är hemma och han ville skynda sig in och spela spel. 

Så nu tror jag familjen sitter framför kakelugnens värme och FB'ar och spelar spel.


Välkomna hem Fam. Lundqvist och ha en bra vecka.


Ha de bra

      

Ovido - Quiz & Flashcards