Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Lundqvist - 12 oktober 2009 14:47

Jag höll ju inte vad jag lovade så det måste jag ju be om ursäkt för.

Efter en rätt så jobbig natt med träningsvärk och ont lite överallt efter gårdagens jobbarlördag så var det lika bra att köra igång igen på söndag morgon. SMHI hade lovat regn vid 12 tiden och vi hade ett par saker att ta tag i innan hemfärd.

Eva skulle flytta lite buskar och plantera ner buskar som hon var tvungen att ta upp inför bygget och jag själv skulle se till så att den utgrävda ytan för bygger fick en hel del grus på sig.

Kan ju inte säga att jag mådde så mycket bättre efter 25 kärror stenkross men nu ligger ned på plats och jag kan när som helst starta med grunden.


12:00 kom regnet och jag var klar men Eva körde på ett tag till i ösregnet för att få ner det sista. Efter det så packade vi ihop och var hemma i bra tid för lite soft söndagsmys.


Nu håller jag tummarna för att det inte kommer någon snö de närmaste 2 veckorna så jag får i friggoblocken i poolen annars blir det inte kul.


Idag måndag blev det väckning kl. 03:45 för att skjutsa Fam. Lundqvist till Arlanda för deras semester på Cypern.

28 gr dagtid, 22 gr kvällstid och 29 gr i vattnet. Mmm låter väl som man kan leva med det.


Det var lite roligt när jag kom upp för att hämta dom i morse. Jag tog min bil upp och skulle åka med deras ut till Arlanda.(Barnstolar och sånt vet ni). När jag kom upp så var det helt mörkt överallt, inne ute och bilen var mörk. Tänkte nu jäklar har dom försovit sig. Tittade in i den mörka bilen och där satt hela familjen färdiga för avresa. Såg ut som om dom hade suttit där hela natten för att dom var rädda för att försova sig. 


Idag var det också dax för mitt viktiga kundsamtal och jag kan meddela att det gick efter mina förväntningar. Vet inte om det gick enligt kundens men det kändes bra. Inget är ju klart ännu men jag känner och tror att det går vägen. Nu är det bara resten kvar.


Här kommer ett fåtal bilder från söndagen

    

En hel del stenkross vill jag lova.

 

  

Hög tid att kratta löv. Det får bli om 2 veckor det.

 

Om ni inte har något för er på dagarna eller kvällarna så kan vi väl titta in här. Du kan aldrig veta om det har hänt något i min lilla värld.


Ha en bra vecka

Ovido - Quiz & Flashcards