Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Lundqvist - 22 oktober 2009 18:21

Tänk att det händer roliga saker att skratta åt varje dag.

I går när jag kom hem från jobbet så ringde det på telefonen och jag bara måste återge samtalet.

V = Viasat

J = Jag


V   "Hej jag ringer ifrån Viasat och jag vill tacka dig för att du är kund hos oss. Du har ju precis tecknat dig för silverpaketet"

J  "Ja det har jag" (Känner mig lite trött på samtalet redan.)

V  " Får jag ställa några frågor"

J  " Ja det kan du få göra men jag vill att du är medveten om att vi har Viasat på sommarstugan och inte här hemma"

V  "Jaha, ok men det gör inget"


V  " Hur många kan ni vara på landet"

J  " Vad menar du"

V  " Hur många kan se på TV"

J  " 7, 10, 12. Jag vet inte. Så många som får plats men vi tittar inte så mycke på TV. För det mesta är det jag och min fru.

V  " Ok har ni fler TV apparater

J  " Nej"

V  "Har ni platt TV

J  "Ja"

V  "Vet du vad HD TV är"

J  "Ja, jag tror det"

V  "Visste du att man med HD TV kan se gräset röra sig när man ser på fotboll"

J  "Oj"

V  "Jag vill gratis ge dig en HD box så du får denna knivskarpa bild. Den kommer bara att kosta dig 99 kr / mån. Den kostar normalt 3 200kr"

J  "Du sa ju att den var gratis"

V  "Ja boxen är gratis men du betalar en fast avgift varje månad på 99 kr"

J  " Måste man inte ha en TV som är förberedd för HD TV"

V  " Jo men du hade ju en platt TV"

J  " Ja men det betyder ju inte att den är förberedd för HD för det"

V  " Ska du köpa en ny TV"

J  " Nej det hade jag inte tänkt"

V  " Ok tack för samtalet och ha en bra kväll"

Klick


Jag garva rätt länge efter det samtalet. Undra hur många sälj dom gör per kväll efter det säljmanuset.  

Ovido - Quiz & Flashcards