Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Anpassning / Modification

Av Lundqvist - 23 december 2009 08:10

Idag på morgon hände det som aldrig får ske i ett projekt som har kommit så långt som detta har gjort.

Hittade nämligen inte ett recept som skull användas idag vilket gjorde att jag måste modifiera om ett annat. Ett par tillägg och ändringar måste till för att det ska bli bra. Nu är det ju inte så enkelt som  ni tror. Det måste följa vår projektprocess som heter ICP.

Förslaget till anpassningen måste skickas till en TSA som måste skriva en TDA. När den är godkänd av PM/BC så måste det till en FDR som ska godkännas. Om problem uppstår så kan man läsa mer i DCP. Därefter ska en PSA skrivas under.

När allt är klart så kan vi skicka ner det till våra kollegor på HCL och vänta till det är klart. Under tiden uppdaterar jag RPI. Måste även uppdatera QA och SF.


Tyvärr så har vi inte tid med detta så just denna kaka får vi vara utan

 
 
Ingen bild

Familjen Lundqvist

23 december 2009 09:43

Tycker detta är ett tecken på en dålig förstudie.

 
Ingen bild

Anna

23 december 2009 10:04

Och vilken kaka var det då? Vet inte om jag kan acceptera detta.

 
Ingen bild

Daniel

23 december 2009 10:07

Det jag undrar är. Hur kommer detta påverka våran ROI ?

 
Ingen bild

Anna

23 december 2009 10:55

Heter det inte ROE för du menar väl avkastning? Eller så skiljer sig finansvärlden med försäljningsvärlden. :-)

 
Ingen bild

Daniel

23 december 2009 10:58

ROI=Return on investment

 
Ingen bild

Daniel

23 december 2009 11:59

Om projektet inte blir klart i tid så har vi kommit överens om att vite måste betalas då vi har planerat denna installation sedan 1 år tillbaka.

 
Fredrik

Fredrik

23 december 2009 12:19

Ska försöka svaa alla.
Johan: Jag håller helt och hållet med dig. Någon Business Review gjordes ej inför detta projket. Var helt övertygad om att det kunde byggas på erfarenheter. Nu vet jag det till nästa år.
Anna: Kakan var en nötkaka som dom av någon anledning döpt om från Toscatårta till Toscanatårta.
Lyckligtvis fick vi tag på ett riktigt bra exemplar på ICA. I och för sig med ett datum som gick ut 2008-12-15 men den ser fortfarande riktigt fin ut.
Daniel o. Anna: Roi är svårt att få till innan projektet har pågått ett tag. Det blir ett par veckor efter driftstart man kan se det. T.ex hur många kg upp (är det på plus eller minus sidan) En sak man vet redan ifrån början är ju att SEK har inte blivit fler. Hur värderar man alla tindrande barnögon.

Daniel: Vite? Nu blev jag riktigt arg och rädd. Det här är så jävla typiskt av kunder. När man har slitit livet ur sig och gjort sitt bästa då kommer alltid detta vite på tapeten. Jag kan bara säga en sak. Det borde ni tänkt på när ni skrev på avtalet.
Glöm ej att titta på bloggen kl. 20:00 i kväll.

http://sofielund.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards