Alla inlägg den 17 december 2009

Av Lundqvist - 17 december 2009 18:57

Som ni vet så arbetar jag i databranschen och allt vi säljer drivs i projektform och följs upp enligt en milstolpeplan. Det går inte att påbörja en ny milstolpe om inte den tidigare är avslutad. Det är precis så jag tycker man ska driva planeringen inför jul. Jo lite skadad är man väl.


Så idag torsdag så hade vi kickoff för pojekt "JULEN 2009".

Vi har i och för sig haft en del inledande projektaktviteter under december men som sagt idag var det kickoff party.


Effter en dags projektarbete kan jag som ytterst ansvarig för projekt " JULEN 2009"tala om att vi ligger en bra bit före tidsplan vilket är positivt. Det negativa är att vi redan har spräckt budgeten och behöver äska om mer pengar. Fick ett positivt besked att pengar tillförs projektet i god tid före den 25 december.


  

Alla julklappar är inköpta och inslagna. Jag är besviken på mängden i år så det kommer att bli ett par stödköp. Den andra deltagaren i projektet är helt emot detta men då jag är 1 år äldre så har jag en extra röst.


  

Knäcken kokar fint

  

Knäck klart


Plättkakor gräddas

    

Plättkakor klart


    

Chokladtryffel klart. Otroligt gott. Spetsat med lite Baileys.


Just nu så pågår dagens sista aktivitet. Eva kokar kola med krossade polkagrisar.


Själv är jag klar för idag och har korkat upp en vinare. Är det kickoff så är det.

Let's party.


Vi hörs i morgon 

Ovido - Quiz & Flashcards