Alla inlägg den 22 december 2009

Av Lundqvist - 22 december 2009 19:04

Det är inte ofta projektledaren går in och arbetar aktivt i projekten. Projektledarens roll är att se till så det finns tillräckligt med resurser och pengar för att driva projektet i hamn. Nöden har ingen lag så idag var det bara att kavla upp ärmarna och köra igång.

   

Bara att ta på blåstället. Här ska jobbas.


Startade dagen med att förbereda lite inför sill inläggningen. Tycker det är viktigt att göra grovjobbet klart först sen är det bara att njuta när man får lägga ihop allt.

   

Medans 1 2 3 lagen svalnade så stack jag iväg för att uträtta dagens viktigaste gärning. Igår blev det ju inte mycket inhandlat så det blev en resa till Percys kött för att fylla på förrådet. Dom öppnade klockan 8 och jag var där 8:10.

   

Tror du jag var solo? Som du ser så var det kö ut till dörren. Jag fick kölapp # 63 och när jag kom dit var det # 38. Det var trevlig stämning där inne och jag stod och småpratade med lite olika personer och fick en bra överblick över vad som skulle inhandlas.

   

Här är dom i full gång och skriver upp alla min inköp. Lite charmigt är det att dom inte har någon kassa apparat utan använder handkraft. En mycket trevlig butik. Norrorts Östermalmshall.


Efter denna kulinariska resa bar det av hemåt för att packa in i kylen för att sen sticka iväg till  

Kom dit lite för tidigt så innan alla butiker öppnade så kopplande jag av med en god kopp latte.

  

Jag vill också vilja kunna göra mönster på min latte. Tror jag vet hur dom gör: NOT


Irrade runt lite på Stinsen innan det blev dax för nästa super viktiga stopp.

  

    

Kom ju på att jag inte hade inhandlat lite godsaker till damerna. Cider, Breezer, Vitt vin och Bailey's. Fanns mycket att välja på men jag tror alla blir glada och lyckliga.


Kände mig otroligt nöjd med förmiddagen och jag ligger absolut i fas. Mitt största problem är att alla mina projektdeltagare inte jobbar i projektet utan har tagit på sig andra arbetsuppgiter som ligger helt utanför detta projekt.

Jag slog näven i borden idag och sa till på skarpen: "Lilla gumman, skulle du kunna tänka dig att vara hemma med mig i morgon och pyssla lite" drog jag till med. Jäklar vilken effekt det fick. Så i morgon kör vi tillsammans nästan hela dagen.

Tyvärr är jag tvungen att sticka iväg till Solna och jobba med lite annat men det är ju en helt annan sak eller hur?


Här kommer lite bilder från dagens och kvällens bak:

      

  

Så nu är vi klara med kak baket.


  

Dax för en paus. En riktigt god öl. Norrlands Guld.

  

Sillen inlagd

  

En fin ljusstake i betong som jag hittade på Granit.


  

Granen är klädd och klapparna på plats.


Som ni ser så har det blivit mycket gjort idag men ännu är inte risken över.

Blir det projektavslut den 24: e eller inte. Det är i morgon kväll som beslutet tas.

GO / NO GO. Över en skinkmacka / pilsner / den lille kommer vi i styrgruppen att fatta beslutet. Så jag uppmanar er alla att klockan 20:00 i morgon gå in på bloggen för att se hur det ser ut.


Tills dess. Njut av vintern!





 

Ovido - Quiz & Flashcards