Alla inlägg den 6 december 2009

Av Lundqvist - 6 december 2009 19:08


     

Helgen har gått i lugnets och trevlighetens tecken.

Fredagen jobbade jag hemirån efter en häftig vecka. På em så stack jag iväg och handlande inför lördagens adventspyssel och middag med La familja.

Vi hade bestämt oss för att äta en mustig köttgryta. Svårt det här med grytor tycker jag, man vet aldrig hur köttet kommer att bli. Jag beslöt att köpa ett extra fin kött eftersom jag var rädd för att det skulle bli segt. Vi lagade grytan på fredags kvällen så den skulle få musta på sig lite extra.


Nu är det ju så att om man köper fint kött så ska man nog vara lite försiktig hur länge köttet ska ligga i grytan och puttra. Vårt låg för länge kan jag säga. När vi smakade av det så var kötten torrt som en öken vind och lite till.

Vad göra, jo det var bara att sätta sig i bilen på lördag morgon och inhandla en ny laddning kött. Det blev fint kött igen men denna gång så brynte vi det bara och la ner det i grytan precis innan vi skulle äta. SUPERGOTT.

Det blev också en riktigt god dessert vill jag lova.

  


På lördagen var det så dax för julpysseldag med alla barn och barnbarn. Smällkarameller, tomtar, hästar, grisar och pepparkakshus.

Till det måsta man ju ha lite godis så det blev glögg, pepparkakor, mögelost och lite godis.

Nedan kommer lite bilder som är en fröjd för ögat.

     


   

Dekoration av pepparkakshus


          

Emellan pyssel så måsta man leka lite annan  också


  


Leah funderar vad nästa grej ska bli och ...

  

det blev en fin smäll karamell


  

Här kommer en till karamell

  

Här har ni 2 seriösa pysslare-


Idag söndag så har vi ocskå tagit det lugnt, tog en härlig sovmorgon. Bestämde mig för att tapetsera lilla rummet så nu är det klart förutom dom där djävla socklarna och dörrfoder. Varför blir det alltid så. Nu har jag dock bestämt mig för att när nästa helg är slut så ska rummet var totalklart.


Vi tog sen en riktigt skön promenad innan det var dax att komma hem till värmen och ett par glas glögg tillsammans med filmen "Flickan som lekte med elden".

Den var ok tycker jag. Ser fram emot den sista filmen.


En ny vecka närmar sig och jag ska inte trötta ut er med att berätta vad som komma skall. Kan bara säga att det blir en ny tung vecka. Mycket resor och en julmiddag innan helgen kommer. Jag ska inte klaga. Det blir spännande men jag längtar verkligen efter en riktigt lång julledighet. Räknade ut att det blir 16 dagars ledig i jul och nyårshelgen.


Önskar er en riktigt bra vecka.

Vi ses.

Ovido - Quiz & Flashcards