Alla inlägg den 20 december 2009

Av Lundqvist - 20 december 2009 16:03





  

   När fjärde ljuset brinner,

vi hämtar julegran

och alla barnen räknar

dan före dan före dan före dan före dopparedan

 

Idag har vi haft en bra projektdag. Den extra personal vi kallat in och som sov över visade sig bara vara här för att peppa oss och göra oss glada och motiverade för att fortsätta vårt framgångsrika projekt.

Så det blev inte något jobba av idag utan bara aktviteter för att ladda batterierna.

Jag blev dock lite orolig hur det skulle bli för det började med att dom små liven somnade sött i min säng och där blev dom kvar hela natten. Själv blev det till att lägga sig i v-rummet på golvet. Jag tror faktiskt att detta var en del av deras strategi. Till saken hör att jag sov mycket bra där jag sov.


När vi vaknade så hade det kommit 2 dm snö och det var hur vackert som helst. Vi var riktigt sugna på att stícka ut och åka pulka vilket vi också gjorde. Vi tog en promenad upp till Fam. Lundqvist och var helt slut när vi kom fram. Vägarna var oplogade och det var tungt att dra pulkorna. Vi fick ett par bra åk i backen ändå tillsammans med Emil och Elsa.


Efter det så blev det lunch och sen en resa till Steninges julmarknad. Trevligt men inte lika bra som det har varit tidigare år.


Resten av dagen och kvällen kommer att gå i slapphetens tecken. Vi blev lite sugna på pizza till middag idag och så blev det.


I morgon är det som sagt en resa till Göteborg över dagen och när jag kommer hem därifrån så kommer vi köra igång igen.

Vilka milstolpar ska bockas av i morgon?

- Stor handla julmaten

- Köttbullar

- Sill

- Havreflarn

- Tina upp julgranen


Ni vet väl att jag aldrig får åka och handla julmat själv va? Det blir alldeles för dyrt och massa onödiga saker då säger Eva.

När blev, presssylta, grisfötter, dopp i grytan, doppbulle, sillsallad onödiga saker på ett julbord. Det är i och för sig aldrig någon som äter av ovanstående men det måste ju ändå finnas på bordet. Annars blir det ju ingen jul.


Jag bara älskar julen och allt som hör där till.


Här kommer lite fina bilder från dagen.  

Vi hörs i morgon.


  

Jag har det bra här på golvet och

  

här ser det också skönt ut.   

Om man inte var varm innan så blir man det nu

  

Se upp i backen här blir det full fart.

  

Ines tyckte backen hade för mycket snö på sig vilket gjorde att det stänkte upp i ansiktet och det var inte kul.

  

Elsa ville också vara med och åka. Lite fundersam i början men sen gick det bra.

  

Julmarknad i Steninge. Det fanns inga vagnar där men vi hittade en kundvagn som vi körde omkring med. Funkade utmärkt.

  

Avslutade dagen med pussel. Det gillar Emma o. Ines.

 

  

ch alla barnen räknar
dan före dan före dopparedanasdf

Ovido - Quiz & Flashcards