Alla inlägg den 13 december 2009

Av Lundqvist - 13 december 2009 17:13

  

När tredje ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla männskor glädjas
att fira få advent.


Idag är det som sagt 3:e advent och Lucia på samma dag. Redan i fredags var vi iväg och firade Lucia. Eva och jag splittrade upp oss och fick se två fina Luciatåg på dagis. De små är ju för söta där dom står med ljuskronor på huvudet och ljus i handen.

Jag kommer ihåg det som igår när barnen var små och paniken spred sig i kroppen på morgonen när batteriet var slut eller lampan paj i kronan.

Hade det varit idag så hade jag testat kronan 2 veckor innan och sen varje dag fram till Lucia dagen men jag ger mig fan på att när väl dagen kom så hade det inte funkat ändå.

Det är inte lätt att få bra kort i denna mörka tid, utan blixt lite för mörkt med blixt ingen stämning men jag fick till en bild av en liten Lucia här hemma.

  


Vi har nu blivit klara med rum # 3. Jag är nöjd och glad. Rummet har även bytt namn ifrån arbetsrummet till Galleriet.

  


Kan även berätta att julklappsinköpen är klara för i år. Jag vet dock hur jag är när det gäller julklappar. Det kommer med 100% säkerhet bli ett par stödköp innan jag är klar.


Veckan som kommer blir en bra och lugn vecka. Ska i och för sig åka ner till Jönköping. Övernattning eller sen hemresa i mörkret, det får vi se.

När veckan är slut så väntar 16 dagars ledighet för mig men tyvärr inte för Eva.

Då går vi in i en aktiv bloggarperiod. Jag hoppas jag har några besökare kvar.


Jag önskar er alla en bra 3:e Advent och vi ses den 4:e.

Lev väl och ta hand om varandra.



Ovido - Quiz & Flashcards