Alla inlägg den 29 december 2009

Av Lundqvist - 29 december 2009 20:41

Jaja, det kanske var en lite hård och överdriven rubrik men ibland är det så att jag märker att åldern ibland gör sig påmind. Nu är det ju så att det är ju ingen oro på något sätt men ändå.


Jag har idag passat 2 av mina 5 älskade barnbarn. Under ett par timmar så var dom 3.

Vaknade som  en vanlig arbetsdag vi 06:00. Busungarna skulle komma vid 7 tiden så det var bara att hoppa in i duschen.

Vi hade en lugn och skön morgonstund med lite Pippi film och lite bakning med kladd deg. Jag kavlade och tjejerna bakade. Vid 10 tiden så var det dax att klä på sig för att åka iväg och hämta upp Emil för vidare färd till Djurens Djungel ( Barnen blev helt tokiga på mig när jag sa fel). Vi åkte så klart till Barnens Djungel i Märsta. Det är väl just här man märker att Barnens Djungel och morfar/farfar 57 år inte matchar riktigt. Dom små liven är ju totalt vilda när dom springer runt.

Jag blev lite orolig när Emil tyvärr gjorde illa sig i foten. Han blev lite ledsen och sa att nu ville han åka hem men efter en glass så var det full rulle igen. Vad är väl en stukad fot.

Efter 2 timmar så var både jag och barnen supertrötta och ville åka hem.

Väl hemma så var det brådis med mat innan Ines skulle somna in. Köttbullar och makaroner stod på menyn.

Emma åt 18 köttbullar

Ines åt 13 köttbullar

Jag fick 4 köttbullar. Vad gör man inte för de små. Det går ingen nöd på mig. Jag har 90 pannor att ta av.


Vid 16 tiden kom David och hämtade upp barnen och det var dax för oss att packa ihop för att sticka till landet. På vägen ut märkte jag just att åldern tar ut sin rätt. Skit också.


Jag har haft en super trevlig dag med Emma, Ines och Emil. Jag hoppas dóm gillade dagen också. Hoppas inte Emil har ont i foten.


Här kommer ett antal bilder från dagen.


I morgon är jag tillbaka. Var så säker.


                         


Ovido - Quiz & Flashcards