Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

I daq var det dagen då det skulle ske.

Av Lundqvist - 31 augusti 2010 18:31

Återkommer till rubriken lite senare.


Helgen som gick var skön och avkopplande. Tror vi hade tur med vädret där ute i kustbandet och då framförallt på söndagen. Vi fixade och trixade lite men det blir inga bilder denna gång. Lite hemlisar måste man ju ha.


Vi hade köpte en riktigt fin brödrost eller snarare så hade jag skickat efter en och utnyttjat lite poäng som jag lyckats skrapa ihop.

Jag tog med mig den gamla brödrosten och kartongen och alla papper som var till den nya till tippen. På söndag skulle vi rosta lite bröd och vad händer då tror ni.

Den nya brödrosten börjar brinna och det låter som ett helt fyrverkeri i rosten.

"Vi skickar tillbaka den" sa Eva

"Allt ligger ju på tippen och jag har ingen aning om var den kom ifrån" säger jag.

Så den får åka till tippen nästa gång.

Den gamla brödrosten har vi haft i säkert 20 år och den funkade fortfarande men vi tyckte den var ful och det var dax för tippen för den. Jag blir så trött.

Köpte en ny på Jula för 99kr och jag är övertygad om att den kommer att funka i 20 år.


Idag var dagen då det skulle ske. Släpet skulle besiktigas och jag var rätt nervös. Undrar varför.

Jag kan säga att det började inte speciellt bra.

Det stod på en skylt utanför bilprovningen att dom öppnade 6:30 så jag gick upp och tog i dörren 6:45 och upptäckte att den var låst. Jag bankade och knackade ett par gånger och till slut så kom det en besiktningsman och sa vänligt:

"VA FAN HÅLLER DU PÅ MED. Vi ÖPPNAR KLOCKAN 7:00"

" Ja men det står ju att ni öppnar 6:30" sa jag

" Men va fan den skylten är ju fel" sa mannen

" och det ska jag veta" sa jag

Ok, satte mig i bilen efter att jag registrerat mig och tänkte. Jaha ja, nu kommer jag ju få honom och då kommer släpet inte att gå igenom.

Till slut, en kvart för sent så kom mitt nummer upp och vem stod där tror ni om inte den glada besiktningsmannen.

Tydligen hade han fått i sig ett par koppar kaffe och ett par valium för han var hur trevlig som helst men han var otroligt noga. Men nu har jag ett obromsat släp som är godkänt och klart. Fan va skönt.


Visst är det lite konstigt att det händer roliga saker hela tiden. Jag har en känsla av att alla konstiga och roliga saker bara händer min polare Janne och mig eller är det vi som gör så att det händer bara oss.


Idag började borrningen i Chile. Eventuellt så kommer det "bara" att ta 2 månader innan dom får se dagsljus. Det är dock glädjande att alla känner sig stabila. Har läst att dom nu ska börja arbeta där nere med att röja från raset. Tror att det är helt rätt att hitta rutiner.


Ha det så bra så hörs vi snart och det lovar jag




 
 
Ingen bild

Eva-Britt

1 september 2010 10:28

Gillar inte hemlisar, blir så nyfiken.

 
Ingen bild

AnnaLe

1 september 2010 16:58

Nej ni är inte ensamma om alla "roliga" saker som händer hela tiden. Kunde ha skrivit en hel bok med allt som hände under flytt & renovering på Slånbärsvägen 27 ... Det va felleveranser från div företag ("bor ni inte på Slånbärsvägen i Solna, för där står jag nu?!"), försenade leveranser, retur av leveranser, praoelever som monterade fel & puckade mössfoder i div kundtjänster som skulle förklara detta mm mm. KAN ibland oxå ha berott på två impuls-köpare som handlade, men skit i det! :) Skönt att släpet är godkänt nu! Men jag kommer sakna följetången... ,)

 
Katarina

Katarina

6 september 2010 09:55

Hej,

Tråkigt att du fick dåligt bemötande när du kom, men bra att det rättade till sig sedan. Eftersom jag jobbar som kommunikatör på Bilprovningen skulle jag gärna vilja veta vilken station du var på så att jag kan se till att de har rätt skyltning på stationen och även se till så att de har ett trevligare kundbemötande oavsett morgonkaffet. :-)

Ha en bra vecka!

Vänliga hälsningar
Katarina Bentzer Berglind
Marknadskommunikatör
Bilprovningen

http://www.bilprovningen.se

 
Magnus

Magnus

6 september 2010 16:37

Bra att släpet gick igenom, och..imponerande kundvård av Bilprovningen i kommentaren ovan.

Angående boktips så är det så svårt...finns ju så många att välja bland. Du kan alltid välja boktips i kategori på min blogg så kan du se vad jag tyckt om de som jag läst senaste åren.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards