Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Lundqvist - 13 augusti 2010 20:23

Trots otursdagen så har det var en fantastisk dag så långt vill jag väl ändå säga. Det återstår ju ett par timmar ännu men det finns hopp.


Jag började dagen som jag brukat:

- Cykla efter tidningen (utan trevligt sällskap)

- Frukost

- Fika o. läsa DN

Vanemänniska? Nej för tusan


Därefter så tog jag tag i att tejpmaskera ett par fönster som Eva lovat att måla. Hon är bra på sånt min lilla hustru och som vanligt blev det bra.

  


Janne ringde och vill lämna tillbaka släpkärran plus partytältet. Han och Eva-Britt kom och med sig hade dom en liten påse med rykande färska bullar. Bara att sätta på hurran.

Samtidigt ringde El-Uffe och ville komma och en sak som jag lärt mig är att när en hantverkare ringer och vill komma på besök så säger man inte nej tack.

Tyvärr blev det på bekostnad av att vara social med gästerna.

Lovar att ta igen det i morgon då vi har bestämt oss för att fånga dagen. En tripp ut med båten till någon fin kobbe. Jag återkommer om detta i morgondagens blogginlägg.


Vi behövde dock handla lite inför morgondagen så det blev min uppgift.

Väl på ICA så upptäckte jag en nyhet som vi ska testa i morgonkväll.

  

Undrar om det här är den perfekta kräftan. Återkommer även kom det.


Kvällen är ljum och fuktig och vad kan då vara bättre än en liten grillning.

En god potatisgratäng med mycket vitlök i (lika bra att varna Eva-Britt o. Janne redan nu) och till det 1 dunk rött.

  

Visst ser det fjuttigt ut men så här kan det se ut när man bara är 2 personer. Det var annat under högsäsongen. Nu ligger här några kolbitar som knappt glöder och ett par sega köttbitar med bäst före datum har passerat för länge sen. Tur att gratängen och dunken hade rätt datum.

Under högsäsongen behövde man inte stå ensam vid grillen heller men men jag är inte bitter.


Jag är klart nöjd med min sista semesterdag för denna sommar och en tradition som jag inte kunde bryta denna dag heller var ju:

En sak som inte har bra med dessa urgoda glassar är att dom inte är laktosfria men det är smällar man får ta. Det funkade bra i början på veckan när inte Eva var här men idag har man fått lite kommentarer. Smällar man får ta.

  

Ha en underbar helg så ses vi i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards