Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Lundqvist - 10 augusti 2010 17:45

Efter en intensiv jobbvecka med köket så blev vecka nummer 4 en vecka med barn och barnbarn. Fam. Lagerberg är kvar på Gotland ytterligare 1 vecka men övriga fick vi glädjen att ha hos oss. Daniel och Leah kom på lördag och Johan, Emil och Elsa kom på söndag. På onsdag hämtade jag Emma och Ines i Norrtälje. Dom hade varit hos farmor och farfar ett par dagar och nu var det vår tur i ett par dagar medans mamma o. pappa jobbade.

Det blev en vecka med ömsom sol och ömsom regn. Regn och moln är ju inget barnen bryr sig om. Dom tycker alltid det är fint väder.


Jag brukar tänka på det ibland när jag själv var liten. Jag kommer ihåg att sommarna förr alltid var bra. Jag badade varje dag på sommarlovet och det regnade aldrig. Den bilden har jag i varje fall men den är säkert inte sann. Konstigt det där.


        

Som sagt. Vädret var iblad så pass bra att det var läge för bad. Johan och Elsa tar sig ett dopp.


  

Johan har fått sälskap av Daniel och Leah


  

Elsa gör sig klar för att dyka i poolen


  

Emma och Ines har precis kommit så nu är alla barnbarn på plats.



Varje gång vi rensar garderoben hemma så väljer vi ut ett antal plagg som vi tycker att bra att lägga i utklädningskorgen. Barnen tycker det är hur kul som helst att klä ut sig och dom kan hålla på i timmar.

   


   

Sandlådan är fortfarande populär. Ett par år till kanske.


   

Ibland är det skön att sitta lite på avstånd och betrakta och ibland.....

     

är det skönt att ta en paus och vila lite.


I mitten på veckan blev Emil lite hängig och vi visste väl inte riktigt vad det var med honom. Han hade fått några bett på kroppen som inte såg så roliga ut och efter ett par timmar så blev betten vattenfyllda. Det var väl då vi insåg att Emil hade fått vattkoppor.

   

Emil var stark och  fick vila på soffan. Han fick bra support från de övriga barnen så jag tror inte det gick någon större nöd på honom förutom att det inte är roligt att vara sjuk.

Nu är det väl bara att vänta så får vi se när nästa barn får koppor.


   

Här får jag sällskap att hämta tidningen. Emil fortfarande ovetande om vad som komma skall.


En tradition som vi har varje sommar är att mäta barnen på en dörr inne. Kul att se hur de små liven blir längre och längre. Kanske skulle börja mäta mig själv också varje år bara för att se hur mycket kortare jag har blivit för varje år. Nej tror jag skiter i det.

Vi har även som tradition att fotografera alla barnen på ett gruppfoto.

Här kommer ett par och vi får väl se vilket som blir årets kort.

Nu kom jag på det.


JAG UTLYSER HÄR MED EN OMRÖSTNING BLAND ALLA BESÖKARE.

VILKET KORT TYCKER DU SKA BLI SOMMARENS BILD 2010.


# 1

  


# 2


# 3  

 

# 4   

# 5


# 6   

# 7 


# 8   

# 9   

# 10 



När veckan närmade sig slutet så blev det färre och färre på landet. Daniel och Leah åkte på fredag och resten åkte på lördag.


Eva och jag tog en cykeltur in till Älmsta för att få en glimt av Roslagsloppet.

Vi tog en lunch på M/S Linnea medans båtarna kom igenom kanalen. Tyvärr var vi ute i senaste laget och de värsta båtarna hade redan passerat.

Vi avslutade lördagen med en liten kräftsupé. Köpte en hink av våra favoritkräftor, småländska. Tyvärr var det en riktig besvikelse i år. Inte goda alls. Vi hade i varje fall en trevlig stund tillsammans.


På söndag eftermiddag så skjutsade jag hem Eva till Väsby för nu var hennes semester slut för denna gång. Jag åkte tillbaka direkt för jag har en vecka kvar.


Idag är det tisdag och jag har kört rätt så hårt med diverse ting men det är ju en annan historia och framför allt tillhör ju det semester vecka 5 och har inte med detta inlägg att göra.


Ha det bra så hörs vi i morgon.


GLÖM INTE ATT RÖSTA PÅ ÅRETS SOMMARBILD.

Ska försöka lägga det på omröstningsfliken. Om det inte lyckas får ni skriva det i kommentaren.

      

Ovido - Quiz & Flashcards