Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Lundqvist - 14 augusti 2010 20:27

Idag hade vi som sagt bestämt oss för att åka ut till en kobbe och njuta av dagen. Vem kunde ana att denna dag skulle bli en av de bästa sommardagarna hittills.

Vi tog vår båt till Fogdö och bara det var en upplevelse kan jag lova.

Inte en krusning på vattnet och luften var så där skönt ljummen redan klockan 8:30. Båten tuffade fram i 22 knop på en spegel.



      


Efter c:a 1 tim var vi framme vid på Fogdö

  


Vi packade snabbt om och in med grejerna i Eva-Britt o. Jannes båt för vidare färd mot Enskär. En riktig pärla som vi har varit på tidigare.

Vi fikade, åt en härlig lunch och badade säkert 20 gånger i havet.


        


Tyvärr finns det inga bildbevis på att tjejerna badade men jag lovar, dom badade minst lika många gånger som vi tuffa grabbar.

  

Det här är inte 2 sälar eller valrossar utan 2 män i sina bästa år.



Det är svårt att slå en sån här helt underbar dag och vi var nog överraskade alla att den blev så fin.

Visst ser det härligt ut.


När vi kom tillbaka till vårt ställe så hade Fam. Lundqvist varit ute på Sofielund hela dagen och dom hade haft minst lika skönt som vi, sa dom. Svårt att tro men nog hade dom haft skönt dom me kan jag tro.

    


Nu är ni allt nyfikna på hur kräftorna smakade och jag kan berätta att det är jag med. Är inte helt säker på att det blir något betyg idag då jag känner att tröttheten börjar smyga sig på. Jag lovar er dock att det kommer ett utlåtande senast i morgon.

I morgon ja. Dax för färd hemmåt Väsby och försöka få till anletsdragen och blir representativ inför måndagen utmaningar på jobbet.


Ha en bra lördagkväll så hörs vi väl i morgon. 

Ovido - Quiz & Flashcards