Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Denna underbara vinter

Av Lundqvist - 31 januari 2010 17:24

Kan inte annat än att tycka denna vinter är en av de finaste jag har upplevt på många år. Det är ju så vackert ute så man blir tårögd.


I helgen har vi haft glädjen av att passa Leah. Hon kom till oss tidigt på lördag morgon och stannade över natten. Pappa Daniel var ute på svensexa  och gjorde stan. Vi  har haft en mysig och rolig helg tillsammans.

Bakat bullar, pysslat, lagt pussel, spelat spel och lekt kull.


På eftermiddagen kommer Fam. Lundqvist på besök för att provsmaka bullarna och snacka lite. Leah och Emil lekte på utav tusan. Susanne hade prövat på att köra bil till hennes nya jobb och det hade väl gått "hyfsat" bra. Idag skulle det bli en ny resa. Tro mig Susanne, snart kör du den där resan med förbundna ögon.


När kvällen kom somnade Leah i soffan och jag fick bära in henne i min stora sköna säng. Jag tog en luftmadrass och la mig på golvet. Vad gör man inte för sina små älsklingar.

Eva och jag avslutade kvällen med det sista avsnittet av Robinson och jag kan väl säga att ju fler avsnitt jag såg ju mer pinsamt blev programmet.

Läste idag på AB att dom tydligen hade portat Hans från festen och om han hade kommit dit så skulle någon skalla honom. Låter jävligt vuxet och hur långsint får man vara.

Själv ville jag att Mats skulle vinna.

Som tur är så finns ju Let's dance kvar att irritera sig på.


Idag har vi tagit vara på dagen. Vi gick ut tillsammans med Fam. Lagerberg och åkte lite pulka. Daniel o. Leah var också med. Efter det gick vi hem till oss och tog en fika.

Eva och jag kände att vi inte hade fått nog med luft så vi tog en långpromenad för att sen ha gott samveta att sätta oss och titta på filmen " En sommar med Göran". Den var skitrolig.


Nu är det söndagsmys och en ny spännande vecka framför sig. Nästa helg är det dax för en sväng till landet.

Händer det inget speciellt innan helgen så kommer sidan ligga nere kan jag utlova.

Ja, jag vet att ni har svårt att vara utan mig men man kan inte ha roligt jämt.


Kan ju berätta att styrgruppen har haft möte i veckan och min investeringsansökan på en ny PC behandlades och efter diverse kompletterande uppgifter så fick jag igenom denna investering.

Jag tror att anledningen till att det gick så smidigt med detta beslut var följande.

I förra veckan så köpte Eva ett par nya stövlar och ett par nya skor. Jag tänkte att här har jag min chans så jag sa. " Otroligt bra köp Eva och jag känner att du har gjort ett klipp" Eva blev glad och jag insåg att nu var det räkmacka för min grej.

Jag hoppas att detta enkla tips kan vara till nytta för andra.


    

Morgonen har redan vaknat

Ljuset som jag länge saknat

......

Soluppgång över Bollstanäs

  

Leah jobbar på med klippdockorna.

Jag undrar hur länge jag skulle kunna sitta i denna ställning. Efter 1 min  så hade jag varit sjukskriven en längre tid.

  

Pysseldax.

Leah fixar en liten ask där hon ska förvara sin hårspännen.

  

Visst blev den fin.




 
 
Ingen bild

Leif

31 januari 2010 20:27

Jag tycker att styrgruppen verkar ha tagit ett klokt och insiktsfullt beslut. Vad som oroar mig är pratet om PC!? Men det är väl bara en felsägning och du menar en riktigt dator, dvs en Mac.

PC känns lite stenålder och mer som en dålig efterapning.

Det är tur att Apple finns och ser till att världen har bra grejor...

En Mac-freak

 
Ingen bild

Daniel

31 januari 2010 21:09

Verkar som Leah hade en kanon dag. Hon sa även att hon hade haft det jätte bra.

Tack för hjälpen !

 
AnneSofie

AnneSofie

2 februari 2010 15:21

Hej.
Hittade er när jag googlade på Sofielund.
Intressant läsning.
Bor själv i ett Sofielund sen 17 år.
Läste ditt inlägg om scanning - jag har slutat med det för jag får alltid bakläxa. Trots att jag inte har missat några varor. Ledsnade liksom...
Hälsar
AnneSofie
från ett annat Sofielund

http://www.sofielundilerdala.se

 
Fredrik

Fredrik

2 februari 2010 18:24

Det var roligt att få en kommentar från ett annat Sofielund. Jag hoppas ni trivs lika bra på ert Sofielund som vi gör på vårt. Du är välkommen tillbaka och jag ska ta mig en titt på ditt. Vi måste ju hålla ihop.

http://www.sofielund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards