Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Lundqvist - 6 januari 2010 18:50

Idag har det varit en ledig dag så där mitt i veckan och den måste man ju göra något kul av.

Så varför inte ha julgransplundring, En vecka för tidigt men vad gör väl det.

När jag var liten så var det mycket vanligt med julgransplundring. Man klädde upp sig lite fint, dansade runt granen, fick godispåsar i fiskdammen och lekte lekar.


Tror ni att dagens julgransplundring var i närheten av mina barndoms plundringar. 

Skulle inte tro det.

Tömde hela huset på julsaker

Packade ner alla julsaker i rätt kartonger. 

- Kartong # 1 = Adventskartongen

- Kartong # 2 = Julgranskartongen

- Kartong # 3 = Julpyntskartongen


Sågade upp granen i smågranar och packade ner den i en svart sopsäck

Efter att jag hade slängt granen i sopen och packat ner julsakerna i förrådet åkte jag iväg och handlade lite. Städhjälpen ville ta över.

När jag kom hem med eftermiddagens sysselsättning så var det tidigare julpyntade hemmet tillbaka i ursprungsskicket. Allt i tipptopp.

Efter det så tog städhjälpen och jag en promenad i vinterkylan. Riktigt skönt var det.

Väl hemma så blev det glögg / kaffe / kaka och som  sagt lite "Oj vad ska vi  göra nu sysselsättning"

Här är svaret:

  

Vi hörs och syns om ett par veckor. 

För säkerhets skull så köpte jag två.



Ovido - Quiz & Flashcards