Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lundqvist - 2 januari 2010 16:25

Vissa dagar är helt vanliga dagar och vissa dagar är så kallade kvalitetsdagar tycker jag. Det är väl inget större fel på helt vanliga dagar men dom likson bara drar förbi. Kvalitetsdagar är däremot dagar som känns otroligt sköna tycker jag.

Vad utmärker en kvalitetsdag:

- Det finns inga måsten

- Du kan bara göra det du själv tycker är bra för dig

Lite mer konkret:

- Sov så länge du vill

- Är när du vill

- Ät vad du vill

- Gör vad du vill och gör det när du vill


Idag hade vi en dag som innehöll mycket bra kvalitet. Vi vaknade vid 8 tiden efter 10 timmars sömn. Käkade frulle medans vi satt och slösurfade lite och lyssande på radio. Vid 11 så tog vi på oss varma kläder och tog en 2 timmars promenad i snö och mycket blåst. Det flesta vägarna var inte plogade så det blev ett bra pass för kroppen.

När vi väl kom hem så tog vi en försenad lunch och tände i öppna spisen och bara njöt av maten och värmen.

Resterade del av dagen kommer gå i samma tecken, alltså värmens tecken. Snart ska jag gå ut och sätta fart på bastun.

Kommer alla gånger ta mig något riktigt gott att dricka därefter, innan vi avnjuter en god middag. Har inte en aning om vad vi ska äta. Har inte varit och handlat sedan dagen före nyårsafton så risken är väl stor att det är just här kvalitetsdagen spricker. Allra bäst före datum på maten är övertrasserade. Ingen bra kvalitet på dagens mat.


Jaja, vi kommer att klara oss ändå.


Nu ska jag bjuda er på ett antal fantastiska vinterbilder här ifrån.

Det jag saknade just idag var ett par nyvallade skidor men det får bli ett annat år.


  

Visst ja, glömde tala om att vi även löste Melodikrysset nr 53.

Jo vi löste hela även fast det är ett par luckor i det just på denna bild. Jag är mest stolt över att jag prickade in "Lady GaGa".

 

          

Vinter på Väddö

 

  

 

    

Tur att man fick upp båten innan isen la sig.

  

Glada hästar hagen

  

Jag anar ugglor i mossen. Det är ingen som har plogat vår väg här ute på hela helgen så risken är at vi inte kommer hem till Väsby förrän snösmältningen sätter in. Jag har hört att man kan leva på vatten i bra många dagar och på vatten finns det inget bästföre datum.

Må så gott. Vi ses någon dag.


Ovido - Quiz & Flashcards