Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Vardagen knackar på dörren

Av Lundqvist - 3 januari 2010 17:39

Många utav oss tjatar ju om att tiden går så fort och det är ju helt klart sant.

Många utav oss brukar också ha många synpunkter om vädret.


Jag måste ändå säga att den här jul och nyårshelgen har varit något utöver det vanliga både vad gäller tiden och vädret.

Helgen har varit lång (för mig i varje fall) och vädret har varit fantastiskt. När upplevde vi en vit och vacker jul och nyår senast?


Jag hade planer på att vara ledig ytterligare 1 vecka men nu blir det inte så utan jag tar mig in till kontoret i morgon måndag för att kolla läget lite. Kommer att vara otroligt lugnt förutom för dom som jobbar på eknomiavd.


Själv har jag bara lite att ta hand om som inte blev klart i december. Sen blir det nog hemgång vid lunch. På tisdag ska jag vara ledig och på onsdag är ju nästan alla lediga.


Vi har nu kommit hem efter en fantastisk tid på landet. Vi ångrar oss bittert att vi inte inhandlade skidor/pläxor/stavar innan vi åkte ut. Nu kommer jag nog att göra det i morgon eller tisdag. Så jag hoppas på fortsatt vinter.


Om 1 vecka är det så dax att plocka undan alla julsaker. Jag lider inte så mycket av att plocka undan julpyntet däremot tycker jag det är tråkigt att plocka undan alla fina lampor, stjärnor och annat som lyser upp så fint. Men var sak har sin tid som tur är finns det ju värmeljus. Undrar hur många värmeljus man konsumerar på 1 år.


Så var det då snart dags för söndagsvård som jag brukar kalla det. Jag är en rutinmänniska och söndagkvällar ser alltid lika ut för mig.

- Trimma skägget

- Trimma det lilla hår jag har

- Raka det som inte blir trimmat

- En skön dusch

- Göra i ordning kläder för måndagen (Stryka skjorta, putsa skor och packa   väskan om jag ska resa.

- Läsa mail

- Kolla veckans kalender.

Visst är det tråkigt med vane människor?


Nu kommer det som sagt blir lite lugnare på denna sida ett tag. Jag hoppas ni som har läst har haft en viss glädje av att följa med vad som hänt.

Men man vet aldig när det händer något nytt i min lilla värld. Så det finns hopp om fler inlägg när ni minst anar det.


PS: Jag är fortfarande ett fan av Stjärnorna på slottet.


Ha det så bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards