Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Lundqvist - 13 augusti 2009 07:43

Efter att ha varit avskärmade från världen, p.g.a ett lågtryck över Gotland, är vi nu tillbaka för att tala om hur vi har det så här i slutet av Gotlands veckan.

Igår var en dag med moln och regn. Vi hann dock med en snudd på heldag i Visby innan himlen öppnade sig och vi fick regn så det räcker och blir över.

Tyvärr så sa prognosen att torsdagen inte skulle bli så mycke bättre, så vi planerade för regnaktivitet. När vi vaknade upp på morgonkulan så vaknade vi till en klarblå himmel. Fel prognos igen men vem lider av den.

Slut på vädersnack.


Idag ska vi planera för stranden. Jag tror Tofta ligger som alternativ # 1.  Vi får se.


I går hade vi som sagt en bra dag i Visby och nedan kommer ett axplock från dagen.


Vår nya fina duschbod är nu nästan klar. Interiört så är det riktigt fint. Någon har "stylat" till det bra. Ljust och fint. Saknas väl bara en riktigt bra tvättmaskin så är allt tipptopp som min syster Gunnel skulle säga.

Själv la jag lite krut på läkten och är nu helt klar med den. Har även målat drygt hälften av läkten innan färgen tog slut. Tror jag köper en burk hemma och målar resten när jag/vi åker ner och stänger.


Den stora granen på tomten är nu ett minne blott. Några av mina närmaste släktingar (kan inte räkna dem alla) gjorde ett otroligt bra jobb när granen väl låg på marken. Själv så tog vi hand om den väl klyvda veden och stuvade in den i vedboden. Om jag får säga det själv så tycker jag att staplingen blev riktigt bra och vi har t.o.m plats kvar för annat.


Visby ligger rätt så öde så här års. Det är ju sista veckan innan skolorna börjar så det är ju inte så konstigt att turisterna lämnat ön. För min smak så är det lite väl öde. Det är ju dock tur att affärerna är öppna och ....


... att alla affärer har rea, till glädje för vissa. Visst ser Eva glad ut.


Ett besök på Creperiet är ju nästan ett måste så här års eller varför inte när som helst. Det är ett supermysigt ställe.


Det finns många läckerheter att välja på. Vi höll oss till själv matcrepen men jag tror att efterrätts crepen är mins lika läckra.


På eftermiddagen så bestämnde vi träff med Johan m. fam. vid Snäcks nya strandcafé. Vet inte om det är så nytt men jag har inte varit där tidigare. Ett härligt och mysigt ställe precis vid havet. Vi beslöt oss för att avnjuta vår vecka här på Gotland med en middag på fredag.

Det ska bli trevligt.



Om all teknik nu är med mig så hoppas jag vi hörs ikväll eller senast i morgon bitti. Någon bild ska jag nog kunna tvinga igenom systemet.


Ha en bra dag.


Ovido - Quiz & Flashcards