Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Lundqvist - 8 augusti 2009 21:15

Då har vi landat på denna fantastiska ö som heter Gotland.

Resan över gick riktigt bra och efter exakt 3,5 tim var vi här. Solen har lyst från en helt klarblå himmel och det har varit varmt.

Vi började dagen med att Johan och jag åkte till ICA Maxi för att storhandla och det blev det vill jag lova. Jag gillar verkligen det här systemet med Shop and Go. Plocka, scanna och sen bara gå ut. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT  denna gång vill jag lova. Där i kassan stod en ungtupp och log och sa " Den här gången blir det kontroll". Jag kan lova er att den här gången var det inte bara Johan som blev svettig på näsan.

Det gick bra kan jag meddela. Hade glömt 4 munkar och en kelda grädde.


Väl hemma så åke Johan med fam. till Brissund och tog ett dopp. Eva och jag blev kvar hemma och klippte gräs och rensade lite.

Efter det blev det en härlig grillmiddag och sen 20 kärror ved.

Jag tror det kommer att bli c:a 40 kärror till innan vi är klara.

 Gänget som var nere för oss hade gjort ett mycket bra grovjobb så nu har vi bara finliret kvar att stapla in det i vedboden.


I morgon blir det Kneipbyn för Johan med fam. och Eva och jag drar till Ar.

Det ska bli roligt att se om Veronicas tips är lika bra som det låter. Ber att få återkomma. Vi får se om det blir ros eller ris.


Utan sladd? Mmmm pinsamt som bara den. Jag har glömt sladden till kameran hemma så det blir inga bilder alls från denna vecka.

Nej jag hoppas det inte blir så. Jag ska göra vad jag kan för att få tag på en sladd i morgon eller senast på måndag.

Jag har redan nu många fina bilder att visa.


Det är jättetråkigt med blogg utan bilder men tyvärr får ni hålla ut.


God natt





Ovido - Quiz & Flashcards