Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Lundqvist - 9 augusti 2009 21:10

Idag har det varit en bra dag med mycket sol. Eva och jag åkte norr ut och Johan med fam. åkte söder ut. För oss var det Blå Lagunen som gällde och för övriga så var det som sagt Kneippbyn.

Det kommer lite blider från vår dag i lagunen men tyvärr inga från Kneippbyn. Kan ändå rapportera att Kneippbyn hade varit mycket bra. Efter 6,5 tim så var alla så trötta och de kan man ju förstå. Emil hade rockat ordentligt.

Den blå lagunen var helt otroligt fint. Vi tackar för det tipset. Det blir en tur dit i morgon också för att visa de som missade den idag. Tror Emil gillar det skarpt.


När vi åkte där ifrån idag så blev himlen svart ju längre söder ut vi kom. När vi kom till Visby så brakade det lös ordentligt. Det blev ett ösregn som fyllde gatorna till bredden. Efter det så kom solen tillbaka igen.


Tyvärr kommer det inte så många bilder framöver. Det tar c:a 5 min. för att ladda upp 1 bild så det är en lång aktivitet. Jag lovar 2-3 bilder per dag.


Här får ni ett antal bilder som visar att vi har det bra.


Här sitter vi och har det bra på båten. Det var en fin överfärd och Johan hittade en vrå som vi la beslag på. Emil ligger och ritar.


 Kvällsmys


Här förbereder vi oss för middag i kvällssolen


På väg till dagens fina upplevelse. Platsen heter Ar och ligger på norra delen av ön, nära Fårösund.


Häftigt eller vad säger ni? Lite sugna.


Eva tar sig ett dopp. 23-24 grader i vattnet. Det blir vråldjupt efter c:a 3 meter. Det fanns en mix av höga klippor som alla hoppade ifrån. Allt från 1 meter till 15 meter. Jag hoppade inte alls.



En fin bild på brygghuset


Latte och bulle på ett mysigt fik på norra delen (Rute)


På kvällarna så förlustar vi oss med att packa ved. Det var en riktig hög vill jag lova. Hittills så har vi kört 50 kärror (Johan kör och jag packar). Emil hjälper också till. Nu har vi nog 10 kärror kvar.


I morgon får vi se vad som händer, Jag återkommer med ett par bilder.

Nu börjar ögonen bli tunga och det är inte långt kvar till bingen så jag säger. Sov så bra.


PS: Ni som börjar jobba i morgon efter semestern hoppas jag får en bra vecka.






 

Ovido - Quiz & Flashcards