Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Lundqvist - 1 augusti 2009 20:15

Si god afton go vänner.

Idag har det varit en riktigt rolig dag men mycket skratt.

Det hela började med att vi fick en avrapportering från Elmsta Natta. Daniel och David bestämde sig i går kväll att ta sig in till byn och se vad den hade att erbjuda. Tyvärr kan jag inte på bloggen återge alla deras upptåg men jag garvade mig halvt fördärvad i morse när dom berättade hur natten hade varit.

Daniel hade vunnit en Marabou 2000 gr choklad på något lyckojul. 300gr gick åt för promenaden hem.

 Jag kan säga att dom var betydligt piggare i går kväll än i morse men det är smällar man får ta. Kul hade dom säkert i varje fall.

Sen åkte gänget iväg till Nortan och lämnade Eva och mig i vår ensamhet.

Vi låg dock inte på latsidan bara därför. Jag körde lite projekt 2 vilket är mer jobb än jag trodde. Är jag förvånad? Nej inte ett skit.


Vid 16 tiden kom dom tillbaka från Nortan och då kom även fam. Lundqvist.

Barnen var då riktigt badsugna så det blev mycket bad ett tag innan middagen.


Eva och jag hade blivit tillsagda att hålla oss totalt borta ifrån köket idag och varför säga nej till ett sådant erbjudande.

Vi åt en så otroligt god grillmiddag och efter middagen blev det lite lek innan lugnet börjar lägga sig.


Vad händer i morgon?

1. Eva och jag har en golftid kl. 8:00. Oroa er inte jag ska vara totalt asocial. En tyst runda med mina egna tankar.

2. Lite fortsatt projektjobb.

3. Solen lämnar oss på Sofielund. ( Eva alltså )

4. You never know


 "Det var roligare igår David" säger Daniel

" Jag har roligt nu" säger David


Jag kör på och just här känns det tungt kan jag säga för jag är inte helt på det klara med hur det ska bli eller hur jag vill att det ska bli. Skapandet sker under  tiden.



Barnen blir modigare och modigare för varje dag.


Här kommer ett par fina bilder av dagens middag. Det var hög klass på den.


Jag hoppas ni alla får en riktigt bra lördag kväll.

Om ni vill, så vill jag.


Alltså ses i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards