Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Lundqvist - 3 augusti 2009 20:37

Idag har det varit en riktig sommardag. Riktigt skönt vill jag lova och inte så mycket gjort för min del i varje fall.

Tyvärr blir det ett mycket kort och innehållsfattigt inlägg idag men vissa dagar kan faktiskt vara så och jag tycker det kan vara skönt.


Idag var dock dagen då ett par personer lämnade sommaren för att se till så att Sverige inte står still. Eva (även kallad solen) åkte hem i morse och David (även kallad Davva) åkte hem på fm. Visst är det tråkigt när dom åker men nu är det inte så otroligt synd om dem för i morgon tisdag är dom tillbaka igen för att stanna ett par dagar.


Jag skjutsade Anna och barnen till Fogdö i fm så att barnen fick leka lite. Dom hade haft en riktigt bra dag och själv passade jag på att se hur alla byggen går och allt såg riktigt bra ut. Dom är duktiga i den där familjen vill jag lova.


När jag kom hem så blev det en kortis på källartaket. Just nu så står jag där igen och ska fatta ett beslut. Det blir väl en sån där ångestfylld natt igen när man ska fatta ett beslut.

Plåttak, tegeltak, plåttak, tegeltak, plåtak, tegeltak och till slut zzzzzzzzzz hoppas jag.

Visst skulle det vara snyggast med enkupigt tegeltak på en jordkällare från 1890. Har jag redan gjort mitt val? Nej det får natten utvisa.


Maten idag stod Daniel och Anna för och det blev en trevlig favorit i repris.

Grön ärtsoppa + pannkakor. Sååååååååååååååå gott.

I morgon är det jag som står för middagen och då blir det korvstroganoff + ris. Det blir en höjdare kan jag lova er.


Jag beklagar att dagens inlägg kanske inte föll alla i smaken men som jag sa, så kan det vara ibland.


Ett par bilder dock:


Igår när alla barnen mätte sig så hade Elsa hunnit somna så det får bli bild idag istället.


"Ines, fryser du om huvudet" frågar morfar

" Neeeeeeeeeeeeej" säger Ines


I morgon: Inte en droppe regn på hela dan



Ovido - Quiz & Flashcards