Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Lundqvist - 7 augusti 2009 19:37

Idag klockan 10:00 gick jag omkring på tomten och jag såg inte till en människa.

Från att ha varit full rulle ifrån morgon till kväll så var det inga aktviteter alls. Det var helt tomt överallt och jag tyckte det kändes lite konstigt.

Det har varit helt suveränt roligt att ha alla barn och barnbarn på landet i princip hela sommaren. I och för sig så har ni kommit och gått lite men det kan ju vara en del av charmen.


Det är säkert tusentals frågor man har svarat på under dessa veckor.

- Farfar får jag en stor glass?

- Ska vi äte ostbollar nu?

- Kan jag får fler majskrokar?

- Morfar varför dammsuger du i vattnet?

- Farfar får jag bada?

- Varför får jag inte bada?

- Varför får jag inte klättra på stegen?

- Farfar, varför har du inte knäppt din flytväst?

osv osv osv osv osv


Jag/vi är så glada att ni vill vara på landet. Det är en stor förmån att få vara så lyckligt lottad.

Jag tror att småttingarna gillar att vara på landet också. Jag hoppas att dom ska komma ihåg deras sommarveckor på landet när dom blir större.


Jag vill verkligen tacka er för dessa veckor och hoppas ni alla kommer tillbaka snart.

Nu drar vi som sagt till Gotland i en vecka och jag hoppas min dongel ska funka bra där nere så jag kan ge er en daglig rapport från ön.



DET ÄR TOMT NU

VAR ÄR NI ?






Sommaren är ju på intet sätt slut men det blir ju ändå en punkt när allas semestrar tar slut och dagis börjar.


Må så bra.

Ovido - Quiz & Flashcards